Sneller groeien met Cross-Border e-commerce

Nu online shoppen wereldwijd steeds populairder wordt en betalingen met contant geld verdwijnen, groeit de e-commerce markt sneller dan ooit. Veel bedrijven hebben moeite om deze groei bij te benen.

In deze whitepaper deelt Regina Lau, Chief Strategy Officer bij Ingenico ePayments, haar visie op hoe je sneller kan groeien met cross-border e-commerce. Zij gaat in op:

  • De noodzaak van marktuitbreiding.
  • Betaalculturen en customer experiences.
  • De toekomst van omnichannel en social e-commerce.

Wat kun je van deze whitepaper verwachten? De onderstaande onderwerpen worden uitgebreid behandeld.

De groei van de e-commerce markt

Het aantal e-commerce verkopen in de retail was vorig jaar wereldwijd goed voor 1,7 biljoen dollar. Naar verwachting verdubbelt dit cijfer naar zo’n 3,6 biljoen dollar in 2019. Wat betekent dit voor online verkopers die sneller willen groeien en internationaal willen uitbreiden?

Sneller groeien met cross-border e-commerce

Steeds meer bedrijven en consumenten geven de voorkeur aan shoppen buiten de eigen landsgrenzen. Het aanbieden van nationale en internationale betalingsmogelijkheden is cruciaal voor e-commerce bedrijven.

Een internationale uitbreiding vergt de nodige voorbereiding op operationeel en technisch gebied. Het is aan te raden om deze processen vooraf goed in kaart te brengen en waar nodig te optimaliseren. Nieuwe markten brengen nieuwe doelgroepen en verwachtingen met zich mee. Elke markt vereist een andere aanpak en wellicht een aangepaste customer experience.

Een gepersonaliseerde customer experience wordt belangrijker

Het bieden van een een gepersonaliseerde klantbeleving is een belangrijke vereiste. De verwachting van klanten is dat de door hun gekozen betaalmethode direct geaccepteerd wordt en dat ze binnen enkele minuten een bevestiging van hun transactie ontvangen.

Bij twijfel wordt het transactieproces afgebroken en dan komen ze misschien nooit meer terug. Tegenwoordig worden transacties gedaan via veel verschillende kanalen. Dit vraagt om een omnichannel strategie.

De juiste balans vinden

Je moet als verkoper een goede balans vinden tussen gemak en snelheid aan de ene kant en beveiliging aan de andere kant, om de kans op frauduleuze transacties te minimaliseren. Tegenwoordig draait het om het waarmaken van de verwachtingen ten aanzien van online shoppen.

De toekomst van omnichannel en social e-commerce

Tot slot wordt er in deze whitepaper ingegaan op de toekomst van online betalen binnen de e-commerce markt. Ook wordt verwacht dat big data en personalisatie zich verder zullen ontwikkelen. Hierdoor kan de winkelervaring nog verder geoptimaliseerd worden.

Download