Download

Download
0
3.2k
Channel: Social

Social Reach Optimization (SRO) voor een groter organisch bereik

Als marketeer werk je met verschillende optimalisatietools en -technieken om jouw online bereik te vergroten. Ook het vergroten van organisch bereik op social media behoort tot de mogelijkheden, namelijk met SRO: Social Reach Optimization.

Je bent ongetwijfeld bezig met het constant optimaliseren van de socialmediastrategie op de bedrijfspagina’s van je organisatie. Maar merk je ook dat er weinig interactie binnenkomt op jouw corporate berichten, zoals likes, comments en shares? Heb je ook het idee dat je weinig bereik hebt met berichten op je bedrijfspagina’s of juist veel geld moet besteden aan online advertising om jouw doelgroep te bereiken? Dat kan kloppen! Door het algoritme op socialmediaplatforms genereren bedrijfspagina’s weinig bereik. Zo blijft peer-to-peer communicatie geborgd en blijven bedrijven advertentiebudget inkopen om hun boodschap te verspreiden. Een win-win voor socialmediaplatforms, maar een groot nadeel voor jou als marketeer.

In dit whitepaper leggen we uit hoe je deze beperkingen achter je kunt laten en je het online bereik kunt vergroten op social media. Met Social Reach Optimization nemen we je mee in de wereld van merkambassadeurs en wat ze voor het online bereik én de betrokkenheid kunnen betekenen. Daarnaast laten we zien dat SRO niet alleen voordelen voor de marketingafdeling kan betekenen, maar ook succesvol is voor sales en recruitment.

In dit whitepaper

  • Wie zijn de merkambassadeurs van je organisatie?
  • Waarom zijn merkambassadeurs de sleutel tot succes?
  • Hoe zorg je ervoor dat merkambassadeurs meewerken aan de socialmediastrategie?

Daarnaast geven we je inzicht in de voordelen van Social Reach Optimization voor de organisatie ten opzichte van Employee Advocacy programma’s, waar medewerkers worden betrokken bij de socialmediastrategie.

Nicole Verstraten