0
13,1K

De staat van Digital Experiences: veranderingen in Europees koopgedrag

Wanneer mensen online gaan winkelen, surfen of interactie hebben met merken, hebben ze allemaal één ding gemeen. Ze willen allemaal dat hun online-ervaring een fluitje van een cent is.

Uit een nieuw EMEA-consumentenonderzoek blijkt dat maar liefst 47 procent van de consumenten ‘het niet uitmaakt met welke winkel of site’ ze transacties uitvoeren, ‘zolang het maar werkt’.

Consumenten hebben weinig geduld voor slecht presterende websites en apps

Als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken – of hun bedrijf niet online kunnen voltooien – gaan ze ergens anders heen. Voor goed. Het zet de gevestigde visie op klantloyaliteit op zijn kop. In de online wereld zijn consumenten loyaal aan geweldige digitale ervaringen (DX) en niet aan merken.

Om erachter te komen hoe consumenten precies reageren op verschillende online ervaringen, heeft FullStory 3.000 consumenten binnen EMEA ondervraagd om meer te weten te komen over hun online ervaringen in twaalf grote sectoren. Dit rapport onderzoekt de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek, waaronder consumentenprioriteiten, veranderende bestedingsgewoonten en de meest frustrerende DX-problemen.

Download deze whitepaper
Onderwerpen:
De laatste consumententrends bij het winkelen
Digital Experiences per sector
Digital Experiences in Nederland, Duitsland en het VK
DXI als sleutel voor betere Digital Expriences
Log in of meld je gratis aan om deze whitepaper te downloaden

Andrew Fairbank