Beluister podcast

Beluister podcast
0
1.2k
Channel: E-commerce

Van tech naar euro’s: waarde creëren met innovatie

Technische innovaties zijn overal om ons heen en steeds geavanceerder. Zoek je bijvoorbeeld een nieuwe bril, dan kun je bij Charlie Temple in de virtuele paskamer verschillende brillen passen, die via een webcam op je gezicht worden geprojecteerd. Is dit de toekomst? Gaat dit bijdragen aan commercieel succes?

Tijdens deze Emerce & Awin podcast ‘Van tech naar euro’s, waarde creëren met innovatie?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Marjolein Poland, E-Commerce Manager bij Siebel en Truong Ly, Key Account Manager bij Retail Rocket over hoe je van een innovatief technisch concept een commercieel succes maakt.

Omnichannel strategie

Sinds 2012 streeft Siebel juweliers ernaar om online en offline zo goed mogelijk te integreren om de klant optimaal te bedienen en te behouden. Deze omnichannel strategie blijkt een uitdaging in de praktijk. Producten zoals juwelen en sieraden vereisen immers persoonlijke aandacht en advies voordat de consument tot aankoop overgaat. Dus hoe bied je bezoekers online dezelfde winkelbeleving als in een fysieke winkel?

Realtime website personalisatie

Samen met Retail Rocket heeft Siebel Juweliers realtime website personalisatie gerealiseerd. Daarnaast past Siebel personalisatie toe in zijn e-mailmarketing. Algoritmes en real time data bepalen het gedrag om daarmee de customer journey en gebruikerservaring te optimaliseren. Ook beeld speelt een belangrijke rol. Door polsbeelden te gebruiken bij de verkoop van horloges en armbanden hebben klanten een beter beeld van de grootte, de kleur en is de eerste kennismaking met het product prettiger. De invoering van deze innovaties hebben gezorgd voor een stijging in de online verkopen.

De toekomst

Truong en Marjolein hopen in de toekomst Augmented Reality en een Virtual Shop in te zetten. Hiermee wordt de fysieke winkelbeleving online nagebootst en krijgt de klant dezelfde persoonlijke aandacht als in de winkel. Een belangrijk streven, want consumenten hebben een voorkeur voor een omgeving waarin zij producten kunnen passen en testen voordat zij een aankoop doen. En voor online retailers als Siebel Juweliers is dit winkelgedrag goud waard om de online winkelbeleving nog verder te personaliseren en te optimaliseren.

Thema’s van deze podcast:
  • Realtime personalisatie
  • Customer Journey
  • Omnichannel marketing
  • Innovatie
Over de sprekers
  • Krijn Schuurman (host) heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio waaronder BNR Nieuwsradio.
  • Marjolein Poland (expert) is E-Commerce Manager bij Siebel Juweliers. Zij streeft ernaar om online en offline zo goed mogelijk te integreren om de klant optimaal te bedienen en te behouden.
  • Truong Ly (expert) is Key Account Manager bij Retail Rocket. Hij zet kansen om in concrete conversie en omzetverhoging voor gerenommeerde E-commerce partijen, waar de klantbeleving te allen tijde prioriteit blijft.

Redactie Emerce