Download

Download
0
5.344
Channel: E-commerce

The next shopping experience: een product beleving vol intelligentie

Online winkelen heeft de afgelopen vijftien jaar een enorme vlucht genomen. Recente technologische ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR) maken het mogelijk om aspecten van fysiek winkelen nu ook in de digitale wereld toe te passen, the next shopping experience.

Wat kan je van deze whitepaper verwachten?

Wat is de toegevoegde waarde van artificial intelligence (AI) en augmented reality (AR) in e-commerce? Lees in deze whitepaper hoe een combinatie van deze twee nieuwe technologieën gaat leiden tot nieuwe online winkelervaringen. De whitepaper gaat in op:

  • De invloed van augmented reality en kunstmatige intelligentie in e-commerce.
  • De twee bouwblokken van the next shopping experience.
  • De voordelen van the next shopping experience nu en in de toekomst.
Opbouw van deze whitepaper

Hoe verhouden de begrippen kunstmatige intelligentie (AI), deep learning en machine learning zich tot elkaar? Aan het begin van deze whitepaper worden deze begrippen uitgelegd. En wordt stilgestaan hoe kunstmatige intelligentie (AI), deep learning en machine learning the next shopping experience beïnvloeden.

Bouwblok 1: Style matching door intelligente systemen

Door data uit meerdere bronnen te combineren en samen te voegen met bijvoorbeeld AI-algoritmes ontstaan zelflerende systemen. Deze systemen zijn in staat om steeds betere beslissingen te nemen en hiermee wordt een belangrijke stap gezet naar het doorgronden van het winkelgedrag van consumenten. Lees in deze whitepaper wat dit inhoudt en hoe je dit zelf kunt bewerkstelligen.

Bouwblok 2: Innovatieve productbeleving

Hoe overbrug je de kloof tussen online winkelen en de fysieke klantbeleving in de winkel? Het tweede bouwblok gaat in op hoe door gebruik te maken van innovatieve visualisatie-technieken de fysieke winkelbeleving naar je webshop kunt halen. Hiermee biedt je de consument de mogelijkheid om producten virtueel te projecteren in de setting waarin een product gebruikt gaat worden.

The next shopping experience

Door beide bouwblokken te combineren ontstaat the next shopping experience. Je combineert hierbij twee interacties:

  1. Style matching: het matchen van de stijl en persoonlijke voorkeur van je klant met je producten.
  2. Innovatieve productbeleving: je klant het product laten ervaren in de setting waarin het gebruikt gaat worden.
Beloftes voor de toekomst

The next shopping experience is het gecombineerd toepassen van hyperpersonalisatie (kunstmatige intelligentie,AI) en innovatieve visualisatie-technieken (augmented en mixed reality). In de whitepaper worden de voordelen van deze combinatie beschreven.

Hoe bereid je je voor op AI en AR?

Het is niet realistisch dat bedrijven massaal gaan overstappen op AI en AR en dit gaan toepassen om de winkelbeleving naar een hoger niveau te brengen. Er zijn wel een aantal stappen die je nu al kunt nemen om je alvast voor te bereiden. Deze whitepaper beschrijft een aantal van deze stappen.

Over de auteur
  • Marco van Herpen is Director Business Development bij ISAAC. In deze rol houdt hij zich met name bezig met het adviseren en begeleiden van klanten op het gebied van e-commerce en virtual reality (VR).

Marco van Herpen