Download

Download
0
477
Channel: B2B online

De toegevoegde waarde van een Experience Commerce-platform

Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klanten die een positieve winkelervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.

Zo stoom je jouw organisatie klaar voor Experience Commerce

Deze whitepaper biedt handvatten om je organisatie klaar te stomen voor experience commerce en hoe je een modern experience commerce platform selecteert. De whitepaper gaat in op:

  • Wat houdt experience commerce in?
  • De drie essentiële kenmerken van een Experience Commerce-platform.
  • Voorbeelden van experience commerce in praktijk.
Van traditionele e-commerce naar experience commerce

Toonaangevende merken hebben jarenlang kunnen meeliften op de stijgende populariteit van online shoppen en de ontwikkelen van elektronische e-commerceplatformen. Hierbij ligt de focus sterk op verkoop en staat de transactie centraal. Wat deze bedrijven niet in de gaten hebben dat de markt zich steeds meer richting experience commerce beweegt.

Experience commerce, het nieuwe e-commerce

Experience commerce kun je als volgt samenvatten: je geniet van het moment en komt terug voor meer. Het draait om gepersonaliseerde en meeslepende interactiemomenten bieden aan je klant. Niet jij als bedrijf bepaalt of dit succesvol is maar je klant. Volgens Sitecore weet je eigenlijk al of een klant terugkeert als hij of zij bij het winkelwagentje en betaalproces aankomt.

De drie belangrijkste kenmerken van een Experience Commerce-platform

Het aanbieden van de juiste content op het juiste moment aan elk individu is de kern van experience commerce. Deze whitepaper beschrijft de drie essentieel kenmerken van een modern Experience-platform:

  1. Realtime inzicht in gebruikersstatistieken.
  2. Customer journey management van begin tot eind.
  3. Kies voor doorlopende innovatie.
Experience Commerce in de praktijk

Een Experience Commerce-platform speelt een sleutelrol in het bieden van een optimale winkelervaring anno 2019. Lees in de whitepaper welke resultaten Southern Phone, Homefashion Group en TORO hebben behaald na de implementatie van Sitecore’s experience commerce-platform.

Omar Hajibaana