De toekomst van retail
Wat onderscheidt succesvolle retail- en consumentengoederen merken van de merken die het moeilijk hebben in de huidige, sterk geconnecteerde, snelle en datagestuurde wereld? Wat doen de winnaars anders?
We stelden deze vraag aan innovatieve retailers en retail experts, die hun analyse en advies gaven over vijf belangrijke trends die de wereld van de retail en op de proef stellen: duurzaamheid, quick commerce, operational excellence, personalisatie en fraude.
Succes in retail vereist een zorgvuldige afweging van meerdere dimensies. Het bieden van waarde aan klanten op het juiste moment en op de juiste plaats helpt bij het opbouwen van blijvende loyaliteit. Het verminderen van wrijving en het vergroten van betrokkenheid, zowel in de winkel als online, zijn belangrijke factoren gebleken voor merkgroei en winstgevendheid. Het is lastig werk, maar investeringen in moderne technologieën en het aangaan van strategische partnerschappen kunnen het verschil maken.
Leer van de ervaringen en best practices van Fnac-Darty, Gorillas, Waitrose en Microsoft over de trends die de toekomst van de detailhandel vormgeven.
)