Download

Download
0
1.1k
Channel: Campagnes

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Consumenten houden van acties en kortingen. De promotiedruk voor retailers is daardoor gestegen naar ongekende hoogte. Hoe ga je daar als detailhandelaar mee om? Hoe blijf je de concurrentie voor in deze dynamische markt, zodat je blijvend kunt groeien? Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest erin hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Wanneer je aan promoties doet, is het van belang dat je inzicht hebt in de effectiviteit ervan. Zo weet je achteraf of het saldo van een actie positief of negatief is. Wat de liftfactor ervan is en of je erin bent geslaagd om (blijvend) kopers aan te trekken. Hoe realiseer je een succesvolle promotie in de praktijk: zowel offline als online? En hoe zorg je ervoor dat deze kanalen elkaar versterken?

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest onder andere hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Daarnaast gaat de whitepaper in op:

  • Hoe je je promotiemanagement optimaal kunt inrichten.
  • Op welke manier je IT- omgeving je daarbij optimaal kan ondersteunen.
  • Hoe je applicaties binnen je bedrijf verbindt.
Samenwerking, de kritische succesfactor voor een effectief promotieproces

Een optimale samenwerking is voorwaarde voor een effectief promotieproces. En daar is een hele keten van partijen bij betrokken: leveranciers, category managers, supply chain managers, de marketingafdeling, promotiemanagement en inkoop. Hoe beter zij met elkaar samenwerken aan een promotiecampagne, hoe effectiever deze is. En vooral: hoe beter het actieresultaat te voorspellen is. Maar hoe optimaliseer je het samenspel tussen alle betrokkenen?

De voordelen van het automatiseren van het promotieproces

Het promotieproces begint met een idee op de afdeling marketing en eindigt bij het evalueren en optimaliseren van de promoties. Diverse stakeholders met verschillende rollen binnen en buiten de organisatie zijn betrokken bij het plannen, en het uitvoeren en evalueren ervan. Een goede aansluiting tussen de afdelingen en ‘one single source of truth’ is hierbij cruciaal. Met een softwarematige oplossing zoals een Promotiemanager-applicatie kun je het hele promotieproces automatiseren. Dit heeft vele voordelen: snelheid, efficiëntie en flexibiliteit.

Deze whitepaper gaat over hoe je je promotiemanagement optimaal kunt inrichten. En op welke manier je IT- omgeving je daarbij optimaal kan ondersteunen. Hoe verbind je bijvoorbeeld applicaties in je bedrijf? Wanneer alle betrokkenen in één waarheid werken en gezamenlijk een succesvolle promotie kunnen plannen en uitvoeren, zal deze promotie een veel voorspelbaarder actieresultaat hebben. Lees in de whitepaper hoe je dit doet.

René Tusveld