Unified commerce met Salesforce Commerce Cloud (SFCC)
Het bieden van een optimale klantervaring is één van de belangrijkste speerpunten binnen e-commerce. Via een groeiend aantal kanalen en touchpoints verwachten consumenten tegenwoordig betere en meer gepersonaliseerde ervaringen. Daarnaast kiezen steeds meer e-commercebedrijven voor internationale expansie en worden gedwongen om een sterke lokale aanwezigheid in verschillende landen te creëren.
Branded commerce is in opkomst en is cruciaal om jouw e-commercestrategie naar een volgend niveau te brengen. En naarmate het gebruik en de diversiteit van digitale kanalen versneld, wordt de innovatiecyclus korter. Deze ontwikkelingen zetten extra druk op de performance van commerce-oplossingen. Een modern e-commerce platform is een belangrijke vereiste. Deze whitepaper beschrijft één van de vele moderne e-commerce oplossingen, Salesforce Commerce Cloud (voorheen bekend als Demandware).
De voordelen van Salesforce Commerce Cloud (SFCC) | De Etos case
Hoe goed SFCC bij jouw specifieke behoeften past, hangt af van de producten, markt, digitale volwassenheid en digitale ambities van je bedrijf. Deze whitepaper biedt handvatten, praktische tips en een casestudy van Etos. De whitepaper gaat in op:
- De voordelen van Salesforce Commerce Cloud (SFCC).
- De vijf belangrijkste selectiecriteria voor SFCC.
- Zeven redenen om te kiezen voor SFCC.
SFCC: Een kant-en-klaar, cloudgebaseerd commerceplatform met turnkey-functionaliteiten
Als het om SFCC gaat, wordt meestal gerept over features, schaalbaarheid en klanten. Deze oplossing van Salesforce heeft een stevige marktpositie. De grote vraag is vanzelfsprekend: Is deze oplossing een goede keuze voor mijn organisatie?
De eerste overweging is de implementatie in de cloud. Net zoals alle oplossingen van Salesforce is SFCC een volledig gehoste SaaS-oplossing en draagt het interne team van Salesforce zorg voor hosting en beheer. Dit heeft als voordeel dat toename in vraag en pieken in traffic zonder onderbreking verwerkt worden. Daarnaast worden op de achtergrond acht tot tien keer per jaar nieuwe functie aangeboden. De cloud biedt een korte time-to-market met snelle schaalbaarheid.
SFCC komt het beste tot zijn recht bij retailers en merken die op zoek zijn naar een kant-en-klaar, cloudgebaseerd commerceplatform met turnkey-functionaliteiten, die bereid zijn om een flexibel verdienmodel te accepteren. Voor retailers met een groot volume of een kleine marge of B2B-organisaties waar de marges traditioneel veel lager liggen, is SSFC soms minder geschikt.
Zeven redenen om te kiezen voor SFCC
In vergelijking met zijn concurrenten is SFCC volgens Forrester een leider op het gebied van B2C-commerce suites. De whitepaper beschrijft de zeven belangrijkste redenen om te kiezen voor de SFCC:
- Snellere time-to-market.
- Veel integraties beschikbaar.
- Integratie van data voor personalisatie.
- Omni-channel enablement.
- Continue optimalisatie (A/B testen).
- AI-aangedreven commerce (Einstein-module).
- Een volledig pakket aan cloudservices.
Vier elementen om rekening mee te houden
Net als elke andere oplossing zijn er ook nadelen waardoor het platform niet ideaal is voor elke situatie of organisatie. Houd daarom de volgende vier punten in gedachten wanneer je SFCC overweegt:
- Development: de SFCC is een gesloten omgeving, dit vraagt om ervaren developers.
- Roadmap: Salesforce bepaalt zelf de prioriteiten op de development roadmap.
- De totale kosten voor ownership: SFCC is duurder in vergelijking met andere oplossingen vanwege het flexibele prijsmodel.
- Buried features: SFCC bevat een uitgebreide catalogus en kan hierdoor als onoverzichtelijk ervan worden.
Snelle lancering van de webshop met SFCC | De Etos case
In 2018 is Etos de samenwerking met Dept aangegaan om het offline-succes te vertalen naar een online platform dat een gepersonaliseerde winkelervaring biedt. De grootste uitdaging was dat Etos geen webshop had en daarnaast de infrastructuur miste om online bestellingen te ondersteunen. Uiteindelijk is er voor SFCC gekozen. Lees in de whitepaper wat de beweegredenen hiervoor waren en hoe het implementatieproces is vormgegeven.
Fysieke winkels verbinden met webshop | De Tiger of Sweden case
In tegenstelling tot Etos had Tiger of Sweden al een webshop. In augustus 2018 is de online shop opnieuw gelanceerd. De grootste verbetering was het koppelen van de fysieke winkels met het online kanaal. De huidige SFCC-implementatie is uitgebreid met de Digital Store-oplossing. Lees in de whitepaper welke resultaten hiermee behaald zijn en wat de invloed hiervan is op de winkelervaring.
Inhoud
- Wat is SFCC?
- SFCC wordt geleverd met de strategische keuze voor de cloud
- Zeven redenen om te kiezen voor SFCC
- Snelle lancering van de webshop van Etos
- Fysieke winkels verbinden met webshops
- Vier elementen om rekening mee te houden
- Past SFCC bij jouw organisatie?