Download

Download
0
2.8k
Channel: e-commerce

Vereenvoudig het beheer van productinformatie en centraliseer alle informatie op één plek

De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt toe. Productinformatie is een zeer belangrijk onderdeel van een organisatie. Een goede omschrijving van producten en diensten heeft veelal een directe invloed op de interesse van mogelijke klanten. Vrijwel elke organisatie heeft dan ook een vorm van productinformatiemanagement (PIM).

Optimaliseer je omnichannel e-commercestrategie met een PIM-systeem

In deze whitepaper vind je alles over productinformatiemanagement (PIM) en hoe je jouw PIM-strategie naar een hoger niveau tilt. De whitepaper gaat in op:

  • PIM: Creëer een single point of truth.
  • De drie belangrijkste obstakels bij PIM.
  • De vier belangrijkste best practices voor PIM.
  • Omnichannel e-commerce met een PIM-systeem
De drie obstakels van productinformatiemanagement

De toegevoegde waarde van het updaten of vervangen van je huidige oplossing voor productinformatiemanagement zijn soms niet meteen zichtbaar. De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste obstakels:

  1. Versnipperde informatie: De productinformatie binnen een organisatie is opgeslagen in verschillende systemen en elke afdelingen heeft zijn eigen PIM-oplossing.
  2. Geen controle over voortgang: Het verrijken en onderhouden van nieuwe collecties kost veel tijd en er is geen inzicht in de voortgang van het updaten van de productinformatie.
  3. Afhankelijkheden en beperkte systemen: Een ERP-systeem of Excel-bestanden worden vaak gebruikt voor het beheren van productinformatie.
PIM: Centraliseer alle productinformatie op één plek

De voordelen van een PIM-systeem zijn bekend, het creëert een ‘single point of thruth’. Hierdoor is het zoeken naar de juiste productinformatie in verschillende systemen verleden tijd en werkt de hele organisatie vanuit één systeem. Dit heeft een kortere time-to-market (T2M) als voordeel en het zorgt ook voor een betere samenwerking tussen verschillende afdelingen. Lees in de whitepaper hoe je met een PIM de product- en klantervaring optimaliseert.

De vier best practices voor PIM

Hoe maak je optimaal gebruik van een PIM-systeem. De whitepaper beschrijft vier best practices om het potentieel van PIM goed te benutten. De best practices zijn:

  1. Identificeer de juiste teamsamenstelling.
  2. Minimaliseer het aantal verschillende systemen die je gebruikt.
  3. Bepaal de juiste catalogusstructuur.
  4. Ga aan de slag met een PIM-systeem.
PIM en e-commerce: Het koppelen van je PIM-systeem

Een PIM-systeem moet tegenwoordig meer kunnen dan productinformatiemanagement, het is belangrijk dat deze gekoppeld kan worden aan je e-commercesystemen. Lees ook wat de voordelen zijn van het koppelen van je PIM-platform aan marktplaatsen zoals bol.com en Amazon.

Jeffrey Cabaret