Download

Download
0
4.4k

Vergroot je bedrijfssucces met de beste content

Je bedrijfssucces hangt steeds meer af van de kwaliteit van je content. Met alleen een goed verhaal kom je er niet meer. Je content moet er (visueel) tussenuit springen en de lezer boeien en verrassen.

In dit eBook delen experts uit de content marketing industrie hun visie op wat goede content is en wat de belangrijkste criteria zijn om je als bedrijf te onderscheiden in de content driven wereld.

Het eBook op hoofdlijnen:

  • De content-driven wereld in kaart en gevolgen hiervan voor bedrijven.
  • De belangrijkste criteria waar goede content aan moet voldoen.
  • Tips en voorbeelden waar je direct mee aan de slag kan.

Experts in dit eBook

In dit eBook zijn de volgende expert opgenomen:

  • Scott Abel, The Content Wrangler
  • Joe Pulizzi, Founder & Executive Director of Content Marketing Institute
  • Ann Handley, co-author of Content Rules and author of Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content (fall 2014, Wiley)
  • Lori Thicke, Found of Lexcelera en Founder of Translators Without Borders
  • Robert Rose, Chief Strategist at Content Marketing Institute en Contributor Senior Analyst at Digital Clarity Group

Waarom kwalitatieve content belangrijker is dan ooit

Consumenten zoeken naar relevante content die voorzien in hun informatiebehoefte. Zij zijn niet meer alleen op zoek naar ‘marketing content’. Steeds meer klanten raadplegen eerst technische informatie voordat ze overgaan tot een aankoop.

Onderzoek van Forrester heeft aangetoond dat consumenten na de aankoop het aantal contactmomenten tot een minimum wil beperken. Voor marketeers ligt hier een grote uitdaging, want consumenten zoeken naar informatie met minimale invloed van bedrijven.

Wat bepaalt de kwaliteit van content?

De inhoud van content moet veel verder gaan dan een inhoudelijk sterk verhaal. Het moet uniek zijn, zodat deze niet alleen onderscheidt van de andere content. De aandacht van je publiek vasthouden is misschien wel het belangrijkste criterium.

Aan welke eisen moet ‘goede’ content voldoen? In dit eBook worden vijf criteria opgesomd.

De hulpmiddelen voor het creëren van goede content

Het ontwikkelen van een styleguide is een oplossing om het ontwikkelproces van content te standaardiseren. Uit de praktijk blijkt dat een styleguide vaak zijn doel voorbij schiet. De opgestelde richtlijnen zijn te uitgebreid of te ingewikkeld om te begrijpen.

Gebruik maken van een content management platform is een goed alternatief. Deze software controleert niet alleen de spelling en grammatica, maar ook de terminologie (inclusief technische termen en merknamen), stijl, tone of voice en zoekwoorden.

Redactie Emerce