0
3.0k
Channel: E-commerce

De verlaten winkelmand creëert naast problemen ook kansen

Online wordt maar liefst 25 procent van alle winkelmanden achtergelaten. Jaarlijks kost dit de e-commerce industrie miljarden euro’s. Om die reden alleen is de verlaten winkelmand (ook wel bekend als cart abandonment) een grote frustratie van online retailers. De verlaten winkelmand creëert problemen, maar biedt ook kansen. In deze whitepaper lees je wat de oorzaken zijn van een niet afgerekende winkelmand, maar je komt ook te weten welke technieken mogelijkheden creëren.

De verlaten winkelmand creëert naast problemen ook kansen

De verlaten winkelmand is frustrerend en een kostbaar probleem voor online retailers. En ze laten zich zeker niet zonder slag of stoot omzetten in een aankoop. Hoe komt dat? Waarom haken (twijfelende) klanten tussentijds af? Wat is hierin de rol van smartphones, betaalmethoden, een klantenservice en een online betaalprovider. In deze whitepaper lees je:

  • Wat de oorzaken zijn van een niet afgerekende winkelmand;
  • Hoe je inspeelt op de verlaten-winkelwagen-uitdagingen;
  • Welke technieken mogelijkheden creëren.
De belangrijkste afhaakmomenten tijdens het bestelproces

Met één klik op de ‘bestel’-knop worden klanten verplicht om zich te registeren, dit is één van de belangrijkste afhaakmomenten. Om deze reden bieden steeds meer webshops de optie om ‘als gast’ af te rekenen. Dit heeft ervoor gezorgd dat één van de belangrijkste drempels van online shoppen is weggenomen. Twee andere belangrijke afhaakmomenten zijn mobile responsiveness en een beperkt aanbod aan betaalmogelijkheden. Lees in de whitepaper hoe je dit kunt voorkomen.

Haal het maximale uit de verlaten winkelmand met deze drie tips

Elke webshop heeft te maken met ‘de verlaten winkelwagen’ en dit zal altijd zo blijven. De laatste stap in het bestelproces – de check-out – is het lastigst. Hoe haal je toch het maximale uit de verlaten winkelmand? De whitepaper beschrijft drie praktische tips om het aantal verlaten winkelwagentjes te beperken:

  • Optimaliseer en versimpel het bestelproces en de check-out.
  • Wees helder en transparant en creëer een veilige online betaalomgeving.
  • Maak gebruik van exit targeting, retargeting en de second chance e-mail.
Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Evelina Lemmers