0
2.9k
Channel: e-commerce

De verlaten winkelmand creëert naast problemen ook kansen

Online wordt maar liefst 25 procent van alle winkelmanden achtergelaten. Jaarlijks kost dit de e-commerce industrie miljarden euro’s. Om die reden alleen is de verlaten winkelmand (ook wel bekend als cart abandonment) een grote frustratie van online retailers. De verlaten winkelmand creëert problemen, maar biedt ook kansen. In deze whitepaper lees je wat de oorzaken zijn van een niet afgerekende winkelmand, maar je komt ook te weten welke technieken mogelijkheden creëren.

De verlaten winkelmand creëert naast problemen ook kansen

De verlaten winkelmand is frustrerend en een kostbaar probleem voor online retailers. En ze laten zich zeker niet zonder slag of stoot omzetten in een aankoop. Hoe komt dat? Waarom haken (twijfelende) klanten tussentijds af? Wat is hierin de rol van smartphones, betaalmethoden, een klantenservice en een online betaalprovider. In deze whitepaper lees je:

  • Wat de oorzaken zijn van een niet afgerekende winkelmand;
  • Hoe je inspeelt op de verlaten-winkelwagen-uitdagingen;
  • Welke technieken mogelijkheden creëren.
De belangrijkste afhaakmomenten tijdens het bestelproces

Met één klik op de ‘bestel’-knop worden klanten verplicht om zich te registeren, dit is één van de belangrijkste afhaakmomenten. Om deze reden bieden steeds meer webshops de optie om ‘als gast’ af te rekenen. Dit heeft ervoor gezorgd dat één van de belangrijkste drempels van online shoppen is weggenomen. Twee andere belangrijke afhaakmomenten zijn mobile responsiveness en een beperkt aanbod aan betaalmogelijkheden. Lees in de whitepaper hoe je dit kunt voorkomen.

Haal het maximale uit de verlaten winkelmand met deze drie tips

Elke webshop heeft te maken met ‘de verlaten winkelwagen’ en dit zal altijd zo blijven. De laatste stap in het bestelproces – de check-out – is het lastigst. Hoe haal je toch het maximale uit de verlaten winkelmand? De whitepaper beschrijft drie praktische tips om het aantal verlaten winkelwagentjes te beperken:

  • Optimaliseer en versimpel het bestelproces en de check-out.
  • Wees helder en transparant en creëer een veilige online betaalomgeving.
  • Maak gebruik van exit targeting, retargeting en de second chance e-mail.

Download het whitepaper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt dit document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Pay.nl. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Pay.nl’ privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Evelina Lemmers