0
2.7k
Channel: Marketing

Dynamic video in 2020: De vier voordelen van een Smart Creative Platform

De markt van digitale videoproductie groeit snel en er wordt verwacht dat de totale marktomvang in 2020 ongeveer 130 miljard zal bedragen. Deze markt is de afgelopen vijf jaar elk jaar met tien procent gegroeid. De drie belangrijkste redenen voor deze snelle groei zijn het continu groeiende aanbod van video content, de strijd om de aandacht van de consument en bewijsdrang van marketeers om hun doelstellingen te behalen.

Bouw vermogen en win snelheid met het insourcen van digital marketing

Veel bedrijven zijn in 2016 begonnen met het insourcen van alle (digital) marketingactiviteiten. Bedrijven zoals Pepsi en Unilever hebben strategische en creatieve functies gerekruteerd, andere bedrijven – waaronder Land Rover en Sprint – hebben full-service creatieve teams samengesteld. De belangrijkste redenen hiervoor waren:

  • Digitale marketing is een kernactiviteit.
  • Gebrek aan (kosten) transparantie.
  • Snelheidswinst en behendigheid.
  • Kostenreductie.
De vier voordelen van een Smart Creative Platform

De toename van het aantal videoproducties heeft ook een keerzijde. Bedrijven krijgen te maken met lage productiesnelheden, hoge kosten en weinig controle. Hoe voorkom je dit? Door een Smart Creative Platform te implementeren. Deze whitepaper beschrijft wat een Smart Creative Platform is en hoe je jouw ROI kunt verhogen door een slimmere manier voor videoproductie. Daarnaast beschrijft de vier voordelen van deze technologie:

  1. Geld bespaard op (lokale) bewerkingskosten: de totale productieduur neemt af, waardoor geld wordt bespaard.
  2. Snellere doorlooptijd: hoe sneller de content klaar is, des te sneller een campagne live kan gaan.
  3. Hogere consistentie en minder fouten in gecreëerde items: door de ‘template-based approach’, kunnen guidelines sneller worden doorgevoerd in de assets.
  4. Betere Return on Ad Spend (ROAS): het creëren van gepersonaliseerde content zorgt voor een hogere ROAS.
Twee benaderingen om een Smart Creative Platform te implementeren

Als je wilt starten met het implementeren van een Smart Creative Platform kun je hiervoor een pragmatische of strategische benadering kiezen. Hierbij is geen goed of fout en beide benaderingen zijn succesvol toegepast in de praktijk.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Guido Derkx