Download

Download
0
1.6k
Channel: B2B online

Vijf best practices om je C-suite aan boord te krijgen voor een datagedreven organisatie

Is de uitdrukking “data is de nieuwe olie” overhyped? Volgens James Eiloart (Tableau Software) is dit meer een teken aan de wand. Want als een uitdrukking zo snel wordt gelabeld als “te vaak gebruikt” dan is het waarschijnlijk iets dat aandacht verdient. Onderzoek toont aan dat op inzichten gebaseerde organisaties minstens zeven keer sneller zullen groeien dan het wereldwijde BBP (Forrester, 2018) – dus er mag geen twijfel bestaan ​​over de kracht van data om zaken te verbeteren.

Het verkrijgen van een C-suite buy-in als belangrijkste barrière

De meest succesvolle bedrijven van tegenwoordig begrijpen het belang van het creëren van een datacultuur waarin iedereen zich gemachtigd voelt om data te analyseren om nieuwe inzichten te vinden. Een belangrijke succesfactor voor een datacultuur is dat het senior management van data een prioriteit heeft gemaakt voor het hele bedrijf. Toch is de transitie naar een datagedreven organisatie een grote verschuiving en verandering. Voor iedereen in het bedrijfsleven, met name grote bedrijven, is het ongelooflijk moeilijk om de ethos en waarden van een heel bedrijf te veranderen. In een onderzoek door NewVantage Partners meldde slechts 40 procent van de leidinggevenden succes bij het implementeren van een ‘datagestuurde’ cultuur. Hier is dus duidelijk sprake een aanzienlijke barrière. En die barrière is het verkrijgen van een buy-in van de C-suite blijkt uit onderzoek van Forrester Consulting.

Vijf best practices voor het verkrijgen van C-suite buy-in

Deze whitepaper beschrijft vijf tactieken om de benodigde buy-in te krijgen van je C-level management:

  1. Kies een aantal ‘Champions’
  2. Creëer een mission statement
  3. Initieer roundtables
  4. Neem de tijd voor Trivia
  5. Gebruik praktijkvoorbeelden
Over de auteur van deze whitepaper:
  • James Eiloart – Senior Vice President EMEA bij Tableau Software. Sinds 2012 heeft James de ontwikkeling en groei van Tableau in de hele regio geleid. Met meer dan 30 jaar ervaring in de software-industrie en het leiden van internationale verkoopteams en sterke partnerecosystemen, heeft James leidinggevende posities bekleed in verkoop, kanaal, strategische allianties en marketing. Voordat hij bij Tableau kwam, was James SVP Global Sales bij Alterian.

Christy Hillebrink