Download

Download
0
1.1k
Channel: B2B online

De voordelen van geïntegreerd contentmanagement

Hoewel we leven in een sterk verbonden digitale wereld, zijn (Enterprise) organisaties onvoldoende in staat om hun (digitale) assets met elkaar te verbinden. Bedrijven worstelen met het samenvoegen, verbinden en presenteren van holistische en gecoördineerde content naar stakeholders binnen en buiten de eigen organisatie. De belangrijkste oorzaak hiervoor is dat de contentdatabases aan in de back-end niet met elkaar verbonden zijn, waardoor het voor front-endtechnologieën onmogelijk is om deze content op een zinvolle en effectieve manier te gebruiken.

Het belang van het integreren van je contentdatabases

In deze whitepaper deelt DAM industry expert Theresa Regli haar visie op geïntegreerd contentmanagement. Zij gaat in op de voordelen en waarom dit belangrijk is voor het standaardiseren van je contentmarketing-processen. Zij gaat in op:

  • Wat geïntegreerd contentmanagement is.
  • Hoe het de manier van werken verbetert.
  • Het belang van databronnen en governance.
Wat is geïntegreerd contentmanagement?

Uit het onderzoek ‘The State of Universal Content Management 2020’ blijkt dat slechts 37 procent van de bedrijven- en 22 procent van de bureaus beschikt over een geïntegreerde contenthub. Daarnaast geeft ongeveer veertig procent aan toe te werken naar een gecentraliseerde contenthub. Maar wat is geïntegreerd contentmanagement? Dit is het centraliseren van je content en data uit verschillende bronnen in één centrale contentmanagementplatform. Lees in de whitepaper waarom dit voor Enterprise organisaties op dit moment ‘de heilige graal’ is.

De voordelen van het centraliseren van je contentmanagement

Als het correct wordt uitgevoerd, kan geïntegreerd contentmanagement de manier waarop ondernemingen werken fundamenteel verbeteren. Interne belanghebbenden kunnen makkelijker de content die ze zoeken vinden en gebruiken. Daarnaast optimaliseert geïntegreerd contentmanagement het planningsproces en de publicatiecyclus van nieuwe content. Het kan zelfs helpen betere beslissingen te nemen en een hoge mate van automatisering te bereiken door het gebruik van geavanceerde tools zoals kunstmatige intelligentie en machine learning. De whitepaper bevat een overzicht van een gecentraliseerde contenthub als onderdeel van je marketingtechnologie ecosysteem.

Databronnen en governance, de bouwstenen van geïntegreerd contentmanagement

Een belangrijke succesfactor voor het succesvol integreren van al je contentbronnen en databases is het bepalen van de gezaghebbende databron voor elk gegevenstype in de contenthub. De whitepaper beschrijft zes stappen om de juiste aanpak te ontwikkelen.

Christiaan Bruinink