0
2.4k
Channel: B2B Digital

De voordelen van geïntegreerd contentmanagement

Hoewel we leven in een sterk verbonden digitale wereld, zijn (Enterprise) organisaties onvoldoende in staat om hun (digitale) assets met elkaar te verbinden. Bedrijven worstelen met het samenvoegen, verbinden en presenteren van holistische en gecoördineerde content naar stakeholders binnen en buiten de eigen organisatie. De belangrijkste oorzaak hiervoor is dat de contentdatabases aan in de back-end niet met elkaar verbonden zijn, waardoor het voor front-endtechnologieën onmogelijk is om deze content op een zinvolle en effectieve manier te gebruiken.

Het belang van het integreren van je contentdatabases

In deze whitepaper deelt DAM industry expert Theresa Regli haar visie op geïntegreerd contentmanagement. Zij gaat in op de voordelen en waarom dit belangrijk is voor het standaardiseren van je contentmarketing-processen. Zij gaat in op:

  • Wat geïntegreerd contentmanagement is.
  • Hoe het de manier van werken verbetert.
  • Het belang van databronnen en governance.
Wat is geïntegreerd contentmanagement?

Uit het onderzoek ‘The State of Universal Content Management 2020’ blijkt dat slechts 37 procent van de bedrijven- en 22 procent van de bureaus beschikt over een geïntegreerde contenthub. Daarnaast geeft ongeveer veertig procent aan toe te werken naar een gecentraliseerde contenthub. Maar wat is geïntegreerd contentmanagement? Dit is het centraliseren van je content en data uit verschillende bronnen in één centrale contentmanagementplatform. Lees in de whitepaper waarom dit voor Enterprise organisaties op dit moment ‘de heilige graal’ is.

De voordelen van het centraliseren van je contentmanagement

Als het correct wordt uitgevoerd, kan geïntegreerd contentmanagement de manier waarop ondernemingen werken fundamenteel verbeteren. Interne belanghebbenden kunnen makkelijker de content die ze zoeken vinden en gebruiken. Daarnaast optimaliseert geïntegreerd contentmanagement het planningsproces en de publicatiecyclus van nieuwe content. Het kan zelfs helpen betere beslissingen te nemen en een hoge mate van automatisering te bereiken door het gebruik van geavanceerde tools zoals kunstmatige intelligentie en machine learning. De whitepaper bevat een overzicht van een gecentraliseerde contenthub als onderdeel van je marketingtechnologie ecosysteem.

Databronnen en governance, de bouwstenen van geïntegreerd contentmanagement

Een belangrijke succesfactor voor het succesvol integreren van al je contentbronnen en databases is het bepalen van de gezaghebbende databron voor elk gegevenstype in de contenthub. De whitepaper beschrijft zes stappen om de juiste aanpak te ontwikkelen.

Download het whitepaper

3979_Emerce_censhare_theresa-regli-whitepaper-compellingly-connected

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt dit document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor censhare. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met censhare’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Christiaan Bruinink