Download

Download
0
1.3k
Channel: B2B online

Zes essentiële vragen voordat je een B2B Commerce strategie ontwikkelt

In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden.

Zakelijke kopers zijn op zoek naar productcontent die hen helpt bij het oriënteren, vergelijken en evalueren van de producten of diensten. Volgens een studie van Google onder B2B-onderzoekers gebruikt 89 procent van de zakelijke kopers internet tijdens het B2B-onderzoeksproces. De productinformatie op je website moet de vragen beantwoorden die kopers stellen. Anders loop je het risico dat ze elders op zoek gaan naar de antwoorden.

Groothandelaren en distributeur moeten een productinformatie-strategie ontwikkelen

Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Het bieden van een optimale B2B Commerce ervaring die voorziet in de informatiebehoefte begint met het ontwikkelen van een productinformatie-strategie.

Beantwoord deze zes vragen voordat je een PIM-strategie ontwikkelt

De whitepaper beschrijft de zes essentiële vragen waarmee je rekening moet houden bij het samenstellen van een productinformatie-strategie. Daarnaast beschrijft de whitepaper een aantal handige tips voor het ontwikkelen van een robuuste B2B Commerce ervaring. De zes vragen zijn:

  1. Hoe ziet het huidige productlandschap eruit?
  2. Wat is de bron van je productinformatie?
  3. Wat is de kwaliteit van je productinformatie?
  4. Ben je in staat om productinformatie intern te beheren?
  5. Beschik je over een gecentraliseerde, efficiënte manier om je productcontent te verzamelen, samen te stellen en te organiseren?
  6. Wat is je strategie voor productinformatiemanagement?

George Lavric