Emerce Magazine

Artikelen in deze uitgave

24 augustus, 2013

Volvo: ‘Auto moet even intuïtief zijn als een smartphone’

De Nederlander Lex Kerssemakers beslist vanuit Zweden over productstrategie en innovatie van autofabrikant Volvo. Via technologie wil zijn bedrijf marktleider worden in veiligheid en infotainment. “De auto wordt een verlengstuk van je telefoon en computer.”

27 augustus, 2013

Digitalisering verandert de rol van reclamebureaus. Kansen genoeg.

De consument besteedt steeds meer tijd online. De digitale sporen die hij daarbij achterlaat, zijn goud waard. Zeker voor adverteerders. Op zichzelf niets nieuws, maar in combinatie met moderne data-analyse kunnen reclamebureaus hun waardepropositie er enorm mee vergroten.

4 september, 2013

De fysieke winkel als logistiek knooppunt

Retailers moeten hun verkooppunten meer inzetten als logistiek knooppunt in hun e-fulfillment. Dit biedt voordelen voor zowel de retailer als de consument. Consumenten switchen bij het doen van aankopen volop tussen online en fysieke winkels, terwijl de meeste retailers online nog steeds als apart verkoopkanaal beschouwen.

6 september, 2013

Threat intelligence heeft de toekomst

De fysieke en virtuele winkel zijn steeds meer met elkaar verweven. Informatie is hierdoor zowel op internet, in de winkel als thuis beschikbaar. Wat betekent dit voor de beveiliging van de keten?