Emerce Magazine

Emerce #158 – mei 2017

In deze editie een interview met Wouter Sleijffers, CEO van Fnatic, een van ’s werelds succesvolste e-sportsorganisaties. Over kansen binnen digital sports: van nieuwe businessmodellen tot VR. Tevens een achtergrondartikel over de social clone wars: de kopieerdrift van socialmediaplatformen. En een feature over subscription commerce: de nieuwe cashcow? En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

20 mei, 2017

CEO Fnatic: ‘We willen altijd frontrunner zijn’

E-sports is booming business, en mondiaal goed voor 696 miljoen dollar aan omzet. In 2020 zelfs anderhalf miljard. Een megagroeimarkt, ook voor Fnatic, een van de succesvolste e-sportorganisaties ter wereld. “Wij zijn de Real Madrid van digital sports”, aldus CEO en Nederlander Wouter Sleijffers (40).

17 mei, 2017

Samsung Dex: je telefoon als pc

Je hoort wel eens dat de smartphones van tegenwoordig tig keer sterker zijn dan de computers die de eerste raketten naar de maan brachten. Samsung bracht pas geleden zijn nieuwe paradepaardje de S8 uit en probeert daar anno 2017 het onderste mee uit de kan te halen.

13 mei, 2017

easyEnergy: ‘Wij innoveren wel’

Onder de naam easyEnergy stort het bedrijf achter easyJet zich sinds kort ook op de energiemarkt. Zonder kortingen in het eerste jaar en voor iedereen hetzelfde lage tarief. “Een volledig Nederlands concept”, aldus medeoprichter Raymond van Eck.

12 mei, 2017

Anonimiteit als nieuwe norm?

Data delen is eng en gevaarlijk. Een hardnekkige misvatting die onder meer leidt tot initiatieven als anonieme e-commerce. Onterecht. Want we kijken simpelweg de verkeerde kant op.

19 mei, 2017

Column: Beter weten

Bij Christian Van Thillo, CEO van de Persgroep, straalt het werkplezier – het maken en verkopen van kranten als Het Parool, De Volkskrant en De Morgen – van het gezicht. Hij is een echte courantier. Bij John de Mol zie je hetzelfde als het gaat om de productie van tv-programma’s zoals The Voice of… En ook bij Sanoma lopen ze rond.
Als mediamakers zich op een andere categorie storten, gaat het echter vaak mis.

startups
22 mei, 2017

Serieuze kruiwagen

30-minute meetings, miljoenen aan budgetten, een enorme innovatiedrang én een mindset die altijd in standje opportuun staat. Ik heb het natuurlijk over New York, de stad die Nederlandse ondernemers eigenlijk alleen maar kansen biedt. Want mocht je eigen idee niet slagen, dan is de kans zeer groot dat je een handjevol top-entrepreneurs ontmoet die je alsnog verder brengen. Of het nou gaat om je netwerk, product-feedback dan wel het werven van fondsen.