Emerce Magazine

Emerce #159 – juni 2017

In deze editie een interview met Michiel Muller, medeoprichter van Picnic. Over de digitalisering van de boodschappenmarkt, innovatie en Picnic’s ambities. Tevens een achtergrondartikel over smart homes: wie hebben de beste kaarten en welke kansen liggen er? En een feature over de comeback van de podcast. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op EMERCE magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

prijsvergelijkers
16 juni, 2017

Wat is het lot van prijsvergelijkers?

Beslist.nl meldde onlangs niet meer te geloven in prijsvergelijking. Tegelijkertijd ontstaan elders nieuwe initiatieven, onder andere voor refurbished producten. Welke toekomst hebben vergelijkers nog?

17 juni, 2017

CEO TradeCast: ‘We blijven liever klein’

Zwolle is de stad van wehkamp, maar sinds kort ook wel een beetje van TradeCast. En met een forse investering van twee miljoen euro maakt het jonge videoplatform nog dit jaar de sprong naar Silicon Valley, aldus CEO Yillmaz Schoen.

24 juni, 2017

Picnic: ‘Zelf innoveren is key’

De Nederlandse app-only supermarkt Picnic – dit jaar op positie twee in de E-commerce 10 – is bezig met een gestage opmars. En de ambities liegen er niet om. Mede geholpen door de ruim honderd miljoen aan funding. “Wie bij ons vijf keer iets koopt, gaat nooit meer weg”, aldus medeoprichter Michiel Muller (52).