Emerce Magazine

Emerce #160 – september 2017

In deze editie een interview met Guo Dongbai, CTO AliExpress. Over onder meer de wereldwijde e-commercestrijd, de toekomst van AliExpress en de blockchain. Tevens een achtergrondartikel over alternatieve manieren voor het funden van een start-up of scale-up. En een feature over de grootse e-commerceambities van de regio Zwolle. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op EMERCE magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

9 september, 2017

Zwolle aast op koppositie e-commerce

De regio Zwolle heeft grote plannen. En wil met wehkamp als magneet in 2020 dé e-commerceregio van Nederland worden. Mede door een branchespecifiek onderwijsaanbod en vernieuwende samenwerkingsverbanden.

16 september, 2017

Next level funding: IPO of alternatief?

Wil je als start-up of scale-up groeien, dan heb je vaak extern kapitaal nodig. Van investeerders, via een beursgang of anderszins. Wanneer kies je nu voor een IPO? En wanneer niet? En welke alternatieven zijn er, zowel op dit moment als in de toekomst?

26 augustus, 2017

CEO Spinn Coffee: ‘We vermeden Kickstarter bewust’

Een IoT-koffieapparaat dat verbonden is met een community van kleine, locale koffiebranders. Met een orderportefeuille van 3,5 miljoen euro werkt Spinn Coffee hard aan de oplevering ervan. De Verenigde Staten bijten het spits af, maar China lonkt, stelt CEO Roderick de Rode.

13 september, 2017

Battle smartcams: Nest Cam IQ vs. Netgear Arlo Pro

Slimme camera’s blijven camera’s: er valt licht op de lens en het wordt aan een sensor doorgegeven. Wat er daarna met het beeld gebeurt, maakt het verschil. Eerst krijg je de interne processing en daarna die op de bijbehorende servers. Welke levert het beste totaalpakket: de Nest Cam IQ of de NetGear Arlo Pro?

30 augustus, 2017

Robo Wunderkind: programmeren als kinderspel

Op basisscholen zou het vak ‘Leren Programmeren’ veel vaker op het curriculum moeten staan. Net als het leren van een andere taal, zij het niet om te communiceren met een mens maar met een computer, robot of online dienst. Kinderen worden er ook nog eens creatief en nieuwsgierig van. Wie kan daar nou tegen zijn?

bureauwereld
25 augustus, 2017

Bureauwereld toe aan pivot

Grote consultants en digitale media zijn steeds gewildere innovatiepartners. Ook halen bedrijven zelf meer vaardigheden in huis. Een bedreiging voor digital bureaus?

programmatic targeting
1 september, 2017

Workshop: targeten in programmatic

Met programmatic marketing kan je de juiste klant op het juiste moment bereiken. Het vergt echter wel aardig wat stappen om dit zelfstandig goed te doen. Daarom helpt Workshop je op weg met je strategie en de praktijk.

4 september, 2017

2dehands.be: adverteren met slimme chatstickers

Tweedehands items in chats delen als linkende animatie. Volgens Belgische marktplaats 2dehands.be een manier om haar platform aantrekkelijker te maken. En jongeren aan zich te binden.

2 september, 2017

CTO AliExpress: ‘Lokaal is er nog ruimte voor groei’

Het Chinese AliExpress is een van de populairste e-commerceplatformen ter wereld. En de groei is er nog lang niet uit. Waar beweegt dit dochterbedrijf van Alibaba zich naartoe? En hoe wapent het zich tegen andere grootmachten als Amazon en Wish.com? “We zijn een fun-website”, aldus CTO Guo Dongbai (45).

5 september, 2017

Column: ‘Ik kap ermee’

Nog maar kort geleden leek het adagium ‘de klant is koning’ nog fier overeind te staan. Maar banken, verzekeraars, loterijen en autofabrikanten blijken jarenlang erop los te hebben gesjoemeld. Elk vanuit zijn ivoren toren. Ver weg van de consument.

11 september, 2017

Column: Get me Roger Stone

Netflix heeft er weer een pareltje bij: Get Me Roger Stone. De documentaire volgt dirty trickster Roger Stone, de man die al in 1988 het idee opperde om Trump als presidentskandidaat naar voren te schuiven. En vandaag de dag een van zijn belangrijkste adviseurs is.