Emerce Magazine

Emerce #163 – december 2017

In deze editie een interview met Toshihiko Otsuka, CEO Rakuten Europe. Een e-commercegrootmacht die grootse plannen heeft. Tevens een achtergrondartikel over de machtspositie van Big Tech: Google en Facebook. En een feature over de belofte van mobiele AR. Is VR uit en AR in? En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op EMERCE magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

13 januari, 2018

Next: de belofte van mobiele AR

VR is uit, AR is in, zo stellen diverse experts. Mede doordat er geen head-up display voor nodig is. En enkel een smartphone al voldoende is om realtime voorwerpen in de omgeving te tonen. Is het inderdaad al een gelopen race of zijn de kaarten nog lang niet geschud?

30 december, 2017

CEO Rakuten Europe: ‘Ons ecosysteem is onze troefkaart’

Bij e-commercegrootmachten denk je al snel aan bekende namen als Amazon en Alibaba. Terwijl het Japanse Rakuten ook niet onverdienstelijk aan de weg timmert. En zich langzaamaan profileert als een geduchte concurrent. “We worden de Europese Tencent”, aldus Toshihiko Otsuka (52), CEO Europe.

16 december, 2017

Ruud Stelder (Lightspeed): ‘We moeten onze voorsprong vasthouden’

Met een recente investering van 166 miljoen dollar kan het Canadese Lightspeed voorlopig weer even vooruit. En daarmee ook de Nederlandse tak onder leiding van Global Director of eCommerce Ruud Stelder. “Ondernemers kunnen met onze oplossingen zich volledig concentreren op het ondernemen.”

15 december, 2017

Finney: Blockchain-telefoon

Van de makers van de superveilige en luxe smartphone Solarin (kosten: 16.000 dollar) komt nu de Finney-productlijn. De eerste loot aan die stam is een – nog steeds dure – smartphone. Voor net geen duizend dollar.

18 december, 2017

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

27 december, 2017

Nebula Mars: wijdse blik

Deze draagbare projector pretendeert tot 300-inch beeld te kunnen projecteren. Op tentdoek, witte muur of projectorscherm.

10 januari, 2018

Transavia: de bijna persoonlijke commercial

Transavia test een retargetingcampagne via digitale radio op het netwerk van OMX, de digitale tak van OMS. Op basis van tien populaire bestemmingen heeft Transavia met OMS Studio tien commercials geproduceerd. Deze doelgroep bestaat uit bezoekers van Transavia.com die naar een vlucht hebben gezocht en na hun bezoek naar digitale radio luisteren. Consumenten die digitale radio luisteren, horen dan tijdens de reclamemomenten spots op basis van hun zoekgedrag op Transavia.com. Wanneer één van de OMX-zenders een reclameblok start, wordt de spot uitgeleverd.