What's new

Top stories

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.


Instagram haalt YouTube bij

Hoewel WhatsApp nog steeds de meeste gebruikers heeft (10,9 miljoen), is Instagram (3,2 miljoen gebruikers) relatief gezien één van de snelst groeiende sociale platformen van ons land. Bovendien heeft het bijna evenveel dagelijkse gebruikers (1,5 miljoen) als YouTube, dat een veel grotere gebruikersgroep heeft (namelijk 7,5 miljoen).


First peek: de gloednieuwe Google Adwords Alpha Interface

Halverwege 2016 liet Google doorschemeren dat de nieuwe Google AdWords Alpha interface eind 2017 beschikbaar zal worden voor adverteerders in ons favoriete advertentieplatform. Eind januari zijn er berichten verschenen waarin duidelijk werd dat Google de Alpha van de nieuwe interface op kort termijn al ging testen voor een selectie van AdWords accounts. Vandaag is het zover….


E-mail Benchmark: prestaties reisbranche kunnen beter

De click-to-open-ratio (CTO) van e-mailcampagnes is in de reisbranche opnieuw gedaald, naar 14 procent. De meeste ontvangers openen de mailings op hun smartphone en marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging. Dit alles blijkt uit de E-mail Benchmark van e-Village.


Meer artikelen in Marketing

Nieuwsbrief