Analytics

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Analytics

Stephan Okhuijsen (Datagraver): ‘Droge feiten bieden houvast’

Nieuwgierigheid is zijn drijfveer. Stephan Okhuijsen, de man achter Datagraver, vraagt zich bijvoorbeeld af of het klopt dat er tegenwoordig meer grijze auto’s rondrijden dan vroeger. “Dan pak ik de data van de RDW en daarmee kan ik laten zien dat begin jaren 50 nog driekwart van de auto’s een kleur had. Terwijl nu tweederde van de auto’s grijs, zilver, wit of zwart is”. Een leuk weetje, maar vaak zijn leuke weetjes ook heel leerzaam.


Gebruik een data driven attributiemodel, eenvoudige werken niet

Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.


DoubleClick for search: waarom je wil werken met DS3 – deel 1

Vorig jaar blogde mijn collega al over het gebruik van DoubleClick en hoe je dit effectief kan inzetten. Inmiddels zijn we een jaar verder en werken we al voor een groot aantal enthousiaste opdrachtgevers met DoubleClick for Search. In dit eerste blog vind je een aantal best practices en welke functies van DS3 heel waardevol zijn.


SxSW 2017: terugkijken op 20 jaar data

Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.


Integratie online en offline analytics blijft onbekend terrein

Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.


Meer artikelen in Analytics

Topic: Analytics

In het Emerce Topic Analytics vind je best practices, tips & tricks rondom analyse van data uit digitale media. De artikelen geven nieuwe inzichten in webanalyse, effectievere applicaties, conversie en ontwikkelingen in tooling. Ook bijdragen aan dit Topic:? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics