Attributie

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Attributie

Gebruik een data driven attributiemodel, eenvoudige werken niet

Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.


Integratie online en offline analytics blijft onbekend terrein

Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.


Betere campagnes? Erken potentie en beperkingen van huidige attributie

Wil je als marketeer weten of bepaalde kanalen of campagnes hebben bijgedragen aan een doel op de site dan kijk je naar de conversie-attributie. Zo wordt duidelijk of het budget goed is besteed of dat bijsturing nodig is. Maar zijn de modellen echt zo zinnig als ze lijken? En welke uitdagingen kom je zoal tegen?


Cross Device Data meten in Google Adwords

Een van de grootste uitdagingen in het leven van een onlinemarketeer is het meten en beoordelen van Cross Device Data. Gelukkig is het nu een stuk makkelijker gemaakt om Cross Device Data te meten en inzichten te krijgen in hoe de campagnes tussen verschillende apparaten presteren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!


Grenzen vervagen tussen off- en online met Adwords in-store visits

Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.


Google Store Visits: wat levert online inzet op aan offline omzet?

Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?


Meer artikelen in Attributie

Topic: Attributie

In dit Topic vind je alle informatie over attributie, ofwel het toekennen van een bepaalde waarde aan de verschillende kanalen in de customer journey. Welke verdeling van het budget over de kanalen leidt tot maximaal rendement? In welk kanaal leidt een extra euro marketingbudget tot maximale winsttoename? Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics