Customer Experience

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Customer Experience

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”


SxSW NL pitchcompetitie: de gemene deler van de deelnemers

De grote gemene deler die ik als juryvoorzitter heb gezien in de pitchcompetitie van New Dutch Wave op SXSW 2017, is dat de 15 Nederlandse startups zonder uitzondering allemaal een waanzinnig goede customer experience bieden. Het legt de lat hoog. Hoe kunnen bedrijven overleven in een markt die de consumenten ondertussen al warm heeft laten lopen voor de customer experience van bijvoorbeeld de GAFA’s?


Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.


‘CX en NPS moeten op hoogste niveau in organisatie bestuurd’

Niet de prijs maar de klantervaring bepaalt of bedrijven (nog) een lang leven hebben. Maar betekent aandacht voor de customer experience niet gewoon hetzelfde als focussen op de customer service? Nee, er is een wezenlijk verschil tussen de twee. Dat vertellen consultant Nienke Bloem en Steven Oudejans van Ace & Tate in het Emerce Webinar ‘De toekomst van Customer Experience’.


Meer artikelen in Customer Experience

Topic: Customer Experience

In dit topic vind je achtergrondartikelen, best practices, cases en interviews over alle activiteiten die te maken hebben met Customer Experience, ofwel klantbeleving. Het geheel van alle interacties tussen een onderneming en haar klanten. Zelf bijdragen aan dit Topic ? Mail dan naar egbert@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics