More stories

Zes grote misverstanden over B2B-e-commerce (en hoe ze te vermijden)

Succesvolle B2B-e-commerce moet op B2C lijken. Juist binnen de B2B zijn er nogal wat misverstanden over waarom e-commerce in die branche niet zou werken.

Customer Experience

EDAY: Bang & Olufsen over de merkcampagne See Yourself in Sound

Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.

Customer Experience

Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen

Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.

Customer Experience

Nog steeds ongewenste verkooptelefoontjes ondanks wet

Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.

Customer Experience

Behandel CX niet als kostenpost maar als plek voor klantenbinding

Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.

Customer Experience

Diverse bedrijven waaronder bol.com nemen gesprekken ‘in de wacht’ op

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Customer Service

TomTom’s navigatie-app concurreert dankzij veel experimenteren en optimale UX

TomTom zit nog steeds in de navigatiemarkt. Het bedrijf heeft een betaalde app, doet wel 300 experimenten per jaar en streeft naar een optimale UX.

Customer Experience

In zes stappen een succesvolle CX strategie

Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.

Customer Experience

Zakelijke relatietherapie: de complexiteit van ‘customer experience’ in B2B

Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.

Customer Experience

Recensies segmenteren met AI en Natural Language Processing

AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.

Customer Experience

Waarom er te weinig met feedback van klanten gebeurt en hoe het beter kan

Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.

Customer Experience

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience

Interview: Menno van Jarwaarde over een positief eind van de klantreis of ‘customer life cycle’

Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.

Customer Experience

Houd het uiteindelijke doel van een DXP in zicht: relevantie voor je klanten

Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.

Customer Experience

Interview: Tjeerd Brenninkmeijer over personaliseren met klant- en productgegevens

Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.

Customer Experience