More stories

Cookieloze campagnes zorgen voor aardverschuiving in online advertising

Pas als de Nederlandse online advertentiebranche pro-actiever aan de slag gaat met de ontwikkelingen in de markt, kunnen we internationaal uit blijven blinken.

Native advertising

Hoe je met native discovery je conversieratio een boost geeft – drie succesvolle campagnes

Van meer app downloads, enthousiaste nieuwsbrieflezers tot aan groeiende verkoopcijfers; native discovery werkt.

Native advertising

Vijf learnings over de markt van rich media-advertenties

Meer aandacht voor informatievoorziening en standaardisering maken de online advertising-markt nóg toegankelijker.

Online advertising

Campagnepanel: ‘Een blijvertje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een AD-campagne voor pushalerts met video’s van bíjna realtime doelpunten voetbal.

Entertainment

Profiteren van native adverteren: voor financiële merknamen als Fidelity is het een kwestie van vertrouwen

Financiële handelsmerken behoren tot de top vijf van industrieën als het gaat om hoeveel geld ze uitgeven aan digitale advertenties.

Native advertising

De in-house agency-trend: hoe adverteerders, techbedrijven én mediabureaus kunnen profiteren

De zucht naar meer controle en overzicht zorgt ervoor dat veel adverteerders hun programmatic advertising steeds vaker insourcen.

Online advertising

Digital Out Of Home (DOOH): digitaal pionieren in de binnenstad

Digital Out Of Home (DOOH) wint enorm aan populariteit, wordt met hoge snelheid geadopteerd door marketing Nederland, maar zit toch nog vol met uitdagingen.

Native advertising

Hoe HTML5 Nederlandse DOOH-mediabedrijven een voorsprong geeft

De Digital Out of Home (DOOH) advertentiemarkt is wereldwijd bezig aan een sterke opmars. Nederland loopt in deze markt voorop.

Online advertising

Native Advertising in 2020 – geen stoorzender maar inspiratiebron

Native advertising wint steeds meer aan populariteit. In 2020 belooft deze – relatief nieuwe – manier van adverteren een flinke groeispurt door te maken.

Native advertising

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie

Uit onderzoek van Outbrain blijkt dat consumenten gemiddeld vier content pieces leest voordat deze overgaat op een aankoop. Je kunt grote invloed uitoefenen op deze aankoopbeslissing door via zoveel mogelijk interactiemomenten in contact te komen met consumenten. Dit eBook bevat casestudies van Vodafone, TacoTax, CBR Fashion Group, Naked Wines, Blinkist, Lifesum en BuzzFeed. Lees hoe de performance marketeers bij deze bedrijven hun customer journey campagnes en ROI hebben geoptimaliseerd.

Marketing

Header Bidding – Wat heeft het ons opgeleverd en wat is de toekomst?

Header Bidding, de afgelopen jaren misschien wel hét buzzwoord onder display marketeers. Hoe staat het er anno 2020 mee?

Native advertising

Integreer native advertising in je travel marketingstrategie

In januari wordt de meeste travel content gepubliceerd. Voor bedrijven is het begin van het jaar het perfecte moment om hun reiscampagne te lanceren en geïnspireerde reizigers om te zetten in klanten.  Faye Liddle-Moore – Digital expert in reiscampagnes bij Outbrain – biedt in dit webinar handvatten voor het optimaliseren voor je reiscampagne voor 2020.

Marketing

Responsive ads en Smart Display in de praktijk

Dit is het derde deel van een serie van drie blogartikelen over Smart Display campagnes en Responsive ads. In dit […]

Online advertising

Zo bereik je meer impact met rijke advertentievormen

Als je als marketeer out of the box durft te denken zijn de mogelijkheden om rich media in te zetten voor je advertentiecampagnes létterlijk eindeloos. Maar hoe zet je met een campagne aan tot actie, hoe krijg je mensen zover dat ze je product of dienst en je onderscheidend vermogen écht onthouden? Deze vragen houden elke marketeer bezig. Display advertising kan hier een grote rol in spelen, mits je gebruik maakt van verrijkte advertenties die de ontvangers verrassen.

Online advertising

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising