More stories

Herre Deurloo nieuwe e-commercemanager van Amac

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.

Online marketing

Bauhaus kiest N=5 als lead campagne bureau

Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de belangrijkste bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel.

Online marketing

Bestedingen tv reclamemarkt dalen, maar bestedingen op de online video platforms stegen met dubbele cijfers

In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van 7 procent. De bestedingen op de online video platforms daarentegen stegen met dubbele cijfers. Dat blijkt uit het jaarverslag van Screenforce.

Online advertising

Haal meer uit je advertentie-uitgaven met ‘Profit On Ad Spend’ in plaats van ROAS

In plaats van te leunen op ROAS zitten er ook voordelen aan POAS (Profit On Ad Spend), een preciezere maatstaf voor echte winstgevendheid.

Online advertising

Europees Hof schiet cookiewall IAB af

Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.

Online advertising

IAB Europe publiceert standaarden voor retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.

Retailmedia

Mediabedrijven willen schadevergoeding voor ‘misbruik Google op de advertentiemarkt’

Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.

Online advertising

Europese consumentenbonden tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Acht lokale consumentenbonden uit Europa vragen de privacywaakhond uit hun landen op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

AVG

Retailmedia Just Eat Takeaway naar 200+ miljoen euro

De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.

Retailmedia

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising

DPG Media sluit aan op Media Futures Market

Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]

Online advertising

Nieuwe advertising API bol.com in de zomer

Marketingbureaus en grote adverteerders die adverteren op bol.com kunnen vanaf deze zomer geraffineerdere campagnes draaien vanuit hun eigen systemen. Dan gaat versie 11 van de Advertising API live.

Online advertising

Google: ‘2024 omslagjaar voor adverteerders en marketeers’

“De tools en het werk van marketeers worden slechter. Daarmee bereik je niet meer wat morgen van je wordt verwacht? Dan Taylor, baas Global Ads bij Google, is duidelijk: ‘2024 is een omslagjaar’.

Marketing

Walmart koopt officieel Vizio voor 2,3 miljard dollar

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart heeft officieel aangekondigd dat het tv maker Vizio zal kopen voor 2,3 miljard dollar. Geruchten daarover circuleerden al langer.

Online advertising

’76% Twitter-verkeer tijdens Super Bowl was nep’

De Super Bowl was een daverend succes met hoge bezoekcijfers, zegt Twitter over zichzelf. Een externe analyse lijkt uit te wijzen dat 76 procent van het commerciële verkeer nep was.

Online advertising