Webdesign

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Webdesign

Wat is crawl budget en moet ik me daarmee bezighouden?

Crawlen, het is datgene wat Google doet om de inhoud van je site te indexeren. Als je website niet goed gecrawld kan worden, heeft dit grote gevolgen voor de vindbaarheid. Crawl budget is een niet veel gehoorde term, echter we merken dat, vooral grote, websites hier vaak kansen laten liggen. In deze blog vier insider tips voor techies.


Waarom een mobielvriendelijke site nodig is (infographic)

1,2 miljard mensen wereldwijd gebruiken het internet mobiel. Ruim de helft daarvan doet ook online aankopen via internet of oriënteren zich op producten. Kortom, reden genoeg om je site mobielvriendelijk te maken. Deze infographic van Harris Myers Business Development legt nog eens uit waarom je niet zonder kan.


Google & AMP: dikke middelvinger naar alle webbouwers?

Websites hebben te maken met een obesitas epidemie. Het gewicht en aantal requests per pagina neemt drastisch toe. De gemiddelde afbeelding is niet geoptimaliseerd en pagina’s worden steeds complexer. Google heeft dit patroon al veel langer door, deelt al jaren kennis rondom dit onderwerp, ontwikkelde tools en maakte van de laadtijd een rankingfactor. In de hoop de trend te doorbreken. Helaas zonder resultaat; heeft Google de hoop in webbouwers opgegeven?


Hoe krijg je structuur in Google Tag Manager?

Ben je onverwachts meer tijd kwijt aan het opzoeken van een tag? Ben je de benaming van een tag weer eens vergeten? Geloof me, je bent niet alleen. Dit merk ik vooral bij bedrijven waar de Google Tag Manager veel Tags bevat en weinig structuur heeft. Hoe meer Tags, des te slechter het overzicht. Als we wat meer tijd nemen voor structuur en regels dan betaalt dat zich op langer termijn uit. In dit blog vertel ik je hoe je de Google Tag Manager overzichtelijk houdt en vind je een checklist die het werk overzichtelijk houdt.


Technical debt: investeer en voorkom faillissement

Een gewaagde uitspraak die ik de afgelopen jaren een paar keer voorbij heb horen komen. Toch ben ik het er in zekere zin mee eens. Ik ben een developer en ben van mening dat een klant de ontwikkelkosten van zijn applicatie kan verlagen door vaker extra te investeren in de modernisering ervan. Dat klinkt tegenstrijdig: extra geld uitgeven en goedkoper uitkomen. Toch is het zo. Ik zal je uitleggen hoe dat komt door je een kijkje te gunnen in de keuken van de developer.


Meer artikelen in Webdesign

Topic: Webdesign

In dit topic vind je achtergrondartikelen, best practices, cases en interviews over alle activiteiten die te maken hebben met webdesign. Zelf bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar egbert@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics