Industry Wire

Geplaatst door Robin Good Pets

Nieuw online duurzaam huisdierenmerk lanceert op blue monday

Op het moment dat de wereld zich schrap zet voor Blue Monday, barst in Amsterdam het nieuwe merk Robin Good los, dat belooft de somberste dag van het jaar om te toveren in ‘something more positive’. Of, beter gezegd, de dierenversie hiervan: pawsitive.

De start-up, zowel duurzame als een beetje rebels, wil dierenliefhebbers verbinden die meer dierlijke vreugde en humor willen zien in het leven. Met als missie om mensen te leren dat kijken zoals je huisdier dat doet, je helpt om positiever naar de wereld te kijken.

Het merk is opgezet door creatief merkstrateeg Manuela van den Berg, die een lange carrière heeft in brand design management en onder andere heeft gewerkt bij Ahold, TomTom en HAK.

Het assortiment van Robin Good bevat halsbanden, riemen en harnassen die de levendige, kleurrijke en eigenzinnige creativiteit van van den Berg reflecteren. De geupcyclede producten zijn gemaakt uit stofresten, deadstock, gerecycled en organisch materiaal – en ze zijn zo fantastisch dat ze gegarandeerd elke hond of kat de allercoolste op de stoep en in het bos zullen laten voelen.

Manu van den Berg, oprichter Robin Good, zegt:
“Robin Good is meer dan een merk; het is een beweging. Met een knipoog naar iconen als David Bowie en Robin Hood, biedt het merk producten die zowel fantastisch als duurzaam zijn. De producten zijn geupcycled en gemaakt uit reststoffen, deadstock, gerecycled en organisch materiaal.” Van halsbanden tot harnasjes, elk item straalt de eigenzinnige creativiteit van Manu uit.

De visuele stijl en het ontwerp zijn ontwikkeld door Thea Bakker, creatief directeur en eigenaar van ontwerpbureau GoodOrange, die nauw heeft samengewerkt met Manuela om haar visie tot leven te brengen. Thea Bakker, creative director en design lead, zegt:
“Als “cats & dog mom” voel ik iedere dag ‘Pawsitivity’ 😉 Om de visuele identiteit van dit rebelse, duurzame en tikkie gekke merk tot leven leven te laten komen was een heerlijke uitdaging.”

De marketing- en communicatiestrategie is gecreëerd door de Londense maar in Amsterdam gevestigde PR-strateeg Jessica Hartley en haar team.

Robin Good viert de liefde tussen huisdieren en hun menselijke maatjes door high-end producten en accessoires voor huisdieren te creëren die niet alleen stijlvol zijn, maar ook ontworpen om lang mee te gaan. Met de hand gemaakt in Amsterdam met, uiteraard, veel liefde en pawsitivity.

Manu van den Berg, oprichter Robin Good, zegt:
“Als je klaar bent met gewone huisdieraccessoires, ben je bij ons aan het juiste adres. En het beste deel? Je huisdier zal de show stelen in de buurt.”

De website van Robin Good staat nu online.
www.robingoodpets.com.

Instagram:
https://www.instagram.com/robingoodpets

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht