Deel dit artikel
-

Murdoch wil LinkedIn kopen

News Corp, het mediabedrijf van de Australiër Rupert Murdoch, zou de zakelijke netwerksite LinkedIn willen opkopen. Maar LinkedIn zelf lijkt er nog niet aan toe te zijn.

Het Californische LinkedIn realiseerde in 2006 zo’n tien miljoen dollar aan inkomsten. Dit jaar komt dat bedrag substantieel hoger uit.

LinkedIn heeft voor marketingdoeleinden een veel hogere kwaliteit dan Facebook en Myspace. De site telt ongeveer 16 miljoen geregistreerde gebruikers, die vooral uit het zakenleven komen. De site kan dezelfde functie vervullen als banensites voor hoger opgeleiden. Daarmee zouden teruglopende advertentie-inkomsten van papieren uitgaven als The Times en The Wall Street Journal gecompenseerd kunnen worden.

LinkedIn heeft de overnameplannen nog niet bevestigd. LinkedIn-oprichter Reid Hoffman verklaarde afgelopen week in The Daily Telegraph nog dat hij eerst wil innoveren voordat de site naar de beurs wordt gebracht.

Deel dit bericht

6 Reacties

Jurrie

ik had zelf eerder verwacht dat monster(board) het zou kopen, dit om hun positie in 'new jobs' nog verder te versterken.ze zouden een prachtig inzicht krijgen in verloop van mensen in hun netwerk per branch en heel erg veel research informatie ontvangen. Maar Murdoch is een slimme vent, die gaat er mee aan de haal 🙂

Ronald Huizer

Inderdaad slimme zet, maar de vraag is wat de gebruikers van Linkedin er van vinden; als zij zich niet meer thuis voelen op dit netwerk stappen ze binnen no time naar een vergelijkbaar netwerk.

Richard van den Boogaard

Plaxo Pulse dient zich al aan, of beter, dringt zich al aan me op, getuige de vele mailtjes die ik binnenkrijg. De integratie tussen LinkedIn en Outlook is wel zeer geslaagd!

bjurn

Als linkedin de kant van Plaxo (dit is gewoon spam) op gaat is het mijn ziens snel gedaan met linkedin. Voor mij zou het iig een argument zijn om meer te gaan investeren in iets als een Xing.

Martijn Brouns

Jurrie heeft op ??n punt helemaal gelijk: er is een zeer logische win-win voor een LinkedIn-Monster combi. Op een ander punt heeft Jurrie minder gelijk: Murdoch is wel een slimme vent, maar dat wordt niet onderstreept met zijn interesse in LinkedIn.Murdoch doet gewoon net als Google, Microsoft, Yahoo en eBay mee aan de web 2.0 hypeoftewel: een tweede overschatting van de nieuwe economie (ook wel bubble 2.0 genoemd).  Waren het 'portals' rond 2000; nu zijn het social networks. Miljarden worden er uitgegeven aan sites zoals YouTube en FaceBook in de verwachting dat advertentieinkomsten door het dak gaan schieten. En ondertussen zijn de meeste sites nog altijd niet kostendekkend en zijn gebruikers in het geheel niet loyaal. Zo wordt YouTube wordt bijvoorbeeldals gratis video-hosting gebruikt in andere social networks zoals hyves).

Patrick Janssen

Dagelijks krijgen wij (Speedmeet) veel overstappers vanuit mega online netwerken als Xing, LinkedIn en Ecademy. Er bestaat namelijk bijna geen goede grens. Als er te weinig mensen deelnemen – zoals bij ons tot voor kort omdat we vorig jaar pas online zijn gegaan – is er moeilijk een goede match te maken en als er te veel leden zijn wordt het onpersoonlijk.  Er zal naar mijn mening niet 1 winnaar uitkomen, zoals je bij de zoekmachines ziet (Google t.o.v. Ilse, Yahoo, etc.), maar een goede verdeling van degene die de grens tussen te veel en te weinig zuiver weten te houden. In dit geval zal Murdoch met de aankoop dus niet een tweede Google binnenhalen, maar gewoon een van de spelers in de wereld van online b-2-b netwerken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond