Deel dit artikel
-

AKO zet narrowcasting in op Schiphol

AKO gaat vanaf begin oktober narrowcasting inzetten om de verkoop van gedrukte media te stimuleren: retail casting. LCD-schermen vertonen vanaf dan commercials en advertenties van leveranciers en uitgevers aan tientallen miljoenen reizigers op Schiphol. Door middel van dit medium denkt AKO een hoogwaardig internationaal publiek te bereiken.

De distributie van de commercials verloopt volgens AKO via een online verbinding,  zonder dat de medewerkers op de winkelvloer er direct bij betrokken zijn.  Het AKO-netwerk wordt centraal van content voorzien door het bedrijf Retail Crossing.

Peter Brouwer, algemeen directeur van AKO, ziet in retail casting een unieke nieuwe  mogelijkheid om de consument van gedrukte media actueel en snel te  bereiken. Kranten zijn nog bederfelijker dan groente. Nieuws in een  ochtendblad is ’s middags al achterhaald, dus moet je krantenkopers in enkele uren weten te binden. Door middel van retail casting kan de  uitgever inspelen op de actualiteit van de dag, er kan direct een koppeling worden gemaakt met de headlines van de krant of het
tijdschrift.

Het retail casting-idee is bedacht door Retail Crossing. Dat bedenkt en produceert doelgroepgerichte uitingen die  aanslaan op de winkelvloer en die moeten resulteren in aankopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond