Deel dit artikel
-

‘Weer zelf sales binnenhalen’

Saskia Wagenmakers (35) Was: salesdirector Ilse Media. Is: partner van de start-up Leads2Business.

Van een grote online uitgever naar een start-up, dat is vast even wennen?

“Nee, ik vind het super! Ik heb geen dag hoeven wennen omdat het precies is wat ik wil. Weer bouwen vanaf het begin, met mijn voeten in de modder, zelf de sales binnenhalen en de structuren neerzetten, kijken wat wel en niet werkt, bijschaven van de propositie, samenwerken met mensen die er helemaal voor gaan, erg leuk.”

Van wie is het bedrijf?

“Van mij en mijn twee zakelijke partners: Michiel van Gaalen en per 1 mei Ruben Niet. We zijn een sterk trio. Samen hebben we de technische ervaring, sales- en organisatorische kracht, business development skills en online ervaring om dit tot een succes te maken. Daarnaast werkt de samenwerking goed: we houden elkaar scherp en dagen elkaar uit.”

Bron foto: Ilya van Marle

Het bedrijf bestond al een paar jaar. Wat is er veranderd met jouw komst?

“Vroeger deed Leads2Business van alles, van websites tot virals. Ik wil me focussen op één ding en dat heel erg goed doen. Sinds januari richt het bedrijf zich voor 100 procent op response advertising.”

Waarom heb je deze stap genomen?

Na vijf jaar bij Ilse Media als salesdirector was ik klaar voor een nieuwe stap die ik al langer voor ogen had: voor mezelf beginnen. Waarom nu? Ik ben zelf klaar qua kennis en ervaring om deze stap te maken, heb de juiste partners gevonden die me aanvullen en ik zie een gat in de markt die Leads2Business op kan vullen. Digitale responsconcepten, oftewel het leveren van een totaaloplossing voor het werven van nieuwe leads en klanten via internet. Wij pretenderen dat tegen minimale kosten en met maximale opbrengsten te kunnen doen.”

Pretenderen jullie ook uniek te zijn in de markt?

“We zijn niet uniek. Onze concurrenten zijn alle partijen die zitten op het eindresultaat, dus op basis van cost-per-lead of cost-per-sale hun diensten aanbieden. Het verschil zit in hoe je het uitvoert en wat je levert. Wij werven nieuwe klanten voor bedrijven op twee manieren: via direct respons-actiepagina’s en direct e-mail. Een mooie case is de NLS: we werven piloten die bij hen de opleiding willen volgen. Dit doen we via een uitgebreide direct repons-miniwebsite. Het aantal inschrijvingen is verviervoudigd. En NLS gaat dit vanwege het grote succes nu internationaal uitrollen.”

Jullie noemen jezelf nonconformistisch…

“Ik zeg wat ik vind. Als een klant vraagt om een virale campagne kan het goed zijn dat ik hem dat afraad. Er zijn makkelijker manieren om leads te genereren.”

Je bent heel uitgesproken. Een aantal jaar geleden zegde je je baan op en ging op wereldreis.

“Ook dat is misschien dat onconformistische in mij. Daarmee bedoel ik: echt doen wat je wil. Mijn man en ik vonden het tijd om een jaar de wereld over te reizen. Bij Ilse Media zei Paul Molenaar toen tegen me: dat moet je doen. Die nuchtere houding hoort ook bij hem. Het was jarenlang heerlijk sparren met hem. Weggaan bij Ilse Media was ook best een moeilijke beslissing. Het is een bijzonder bedrijf met gepassioneerde mensen. Dat vind ik heel belangrijk: naast hard werken en kwaliteit leveren ook veel plezier hebben met de mensen met wie je werkt.”

Deel dit bericht

1 Reactie

danny

hi saskia, veel succes & sales gewenst… groet, danny

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond