Derp

1 miljoen bestellingen voor Thuisbezorgd.nl

De ‘eten bestel-site’ Thuisbezorgd.nl verwerkte in 2007 ongeveer 1 miljoen bestellingen voor pizza, shoarma en andere bezorghapjes. Volgende week lanceert het bedrijf uit Enschede een bezorgsite in Engeland.

Sinds 8 jaar brengt Thuisbezorgd.nl nieuwe en terugkerende klanten aan bij restaurants in Nederland met een bezorgdienst. Vijf jaar geleden verwerkte het bedrijf voor hen 150.000 bestellingen, in 2008 loopt dat vermoedelijk op tot het tienvoudige daarvan. "Pas sinds de doorbraak van breedbandinternet, zo’n 2 jaar geleden,  is het echt hard gaan groeien", aldus directeur Jitse Groen.

20 miljoen aan leads

In Nederland hebben 1.200 restaurants zich aangesloten bij de site. Komend jaar wil Thuisbezorgd dat aantal opvoeren tot 2.000. De site is te gebruiken in heel Nederland "maar zoals je je kunt voorstellen is de diversiteit in het restaurants in Rotterdam en Amsterdam het grootst. In de rest van het land zij het vooral shoarma- en pizzabezorgers."

Thuisbezorgd.nl bracht in 2007 voor ongeveer 20 miljoen euro omzet aan bij aangesloten restauranthouders. Dat is gemiddeld 17.000 euro per jaar per onderneming.

Groeien en Duitsland en Engeland

Uit eigen onderzoek van Groen bleek dat er in het buitenland amper vergelijkbare initiatieven bestaan. "Een tijd geleden wist ik het domein Pizza.dk te bemachtigen. Afgelopen week formaliseerden we een samenwerkingsverband met E-takeaway.dk in Denemarken. Zij gaan ons systeem en ons domein Pizza.dk gebruiken om een online bezorgdienst uit te rollen in de grote steden daar."

In België is het bedrijf ook actief met Pizza.be en onlangs kocht Groen voor een lieve duit het domein Pizza.co.uk. Hoeveel hij betaalde voor het Engelse domein houdt hij voor zich. "In Engeland gaan we volgende week van start met onze bestelsite." In Duitsland bedient het bedrijf uit Enschede 11 grote steden via Lieferservice.de.

Zodra een klant een bestelling plaatst op de website, stuurt Thuisbezorgd.nl die door naar het betreffend restaurant per e-mail of fax. "Op piekmomenten op zondagen verwerken we gemiddeld 1 bestelling per seconde. Dan gaat er ook wel eens iets fout. Een faxrol kan op zijn, of e-mail komt niet aan. Ik denk dat tussen de 5 en 10 procent van de bestellingen niet direct aankomt. Daarom belt ons callcentrum alles achteraf na."

Bron foto: .bala (CC)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug