Deel dit artikel
-

1 miljoen dollar voor ‘Netflix voor bedrijfstrainingen’

De Nederlandse startup Studytube heeft 1 miljoen dollar investering opgehaald bij henQ Invest en transcontinentaal investeringsfonds Redcrest voor wat men noemt een Netflix voor bedrijfstrainingen: een online leerplatform dat voorziet in de toenemende vraag naar competentiegerichte online opleidingen.

Jaarlijks besteedt het Nederlandse bedrijfsleven in totaal zo’n drie miljard euro aan zakelijke opleidingen, maar deze budgetten staan onder druk. Studytube biedt naar eigen zeggen online trainingen tegen een fractie van wat dezelfde trainingen offline kosten. Corporate e-learning zal zeker tot 2017 met twintig procent per jaar groeien en wereldwijd gaat er al ruim tachtig miljard euro om in deze industrie.

Studytube werkt met een ‘All you can learn’-model. Voor een vast bedrag van 49 euro per maand krijgt de gebruiker onbeperkt toegang tot een online leeromgeving. Daarnaast is het mogelijk te betalen per cursus. De werkgever kan de ontwikkeling van de cursist nauwgezet volgen via een management-dashboard, zodat hij indien nodig tijdig kan bijsturen.

Studytube heeft de afgelopen maanden ruim honderd erkende vakexperts – onder meer van Nyenrode – geselecteerd en aan zich weten te binden.

Studytube biedt ook de mogelijkheid om met behulp van een zogenoemde ‘course builder’ zelf eenvoudig bedrijfsspecifieke trainingen te ontwikkelen, zoals voor het inwerken van nieuwe medewerkers, salestrainingen of trainingen voor klantondersteuning.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond