$1,2 miljard aan advertenties in Q3 1999

In het derde kwartaal van 1999 is er voor 1,2 miljard dollar geadverteerd op Internet. Dat is een groei van 30% ten opzichte van het tweede kwartaal. Dat zegt het Internet Advertising Bureau . De totale besteding in 1999 zou boven de 4 miljard dollar uit komen.
De groei bedroeg 148% ten opzichte van het derde kwartaal 1998.
In april worden de cijfers voor heel 1999 bekend gemaakt. Tot en met het derde kwartaal 1999 is er voor 2,8 miljard dollar geadverteerd.
Het onderzoek is uitgevoerd door de New Media Group van PricewaterhouseCoopers. Voorzitter Tom Hyland verwacht dat over heel 1999 voor 4 miljard dollar besteed is. Dat komt omdat met name het vierde kwartaal altijd beter is dan het derde, vanwege de feestdagen-drukte.
Banners zijn goed voor 55% van de bestedingen. Sponsoring doet 27%, interstitials 4%, e-mail 2% en overige advetentiemodellen 12%.
Wat prijsmodellen betreft zijn hybride modellen goed voor 55% van de omzet en CPMs (kosten-per-duizend impressies) voor 37%. Puur op resultaten gebaseerde deals (kosten per click) zorgen voor 8% van de advertentie-omzet.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond