Deel dit artikel
-

120 miljoen euro voor commercetools

Het van oorsprong Duitse e-commerceplatform Commercetools heeft 120 miljoen euro venture capital opgehaald tegen een waardering van 1,6 miljard euro.

Dat bevestigt CEO Dirk Hoerig aan techuitgave Techcrunch. Accel leidt deze ronde en de zittende aandeelhouders Insight Partners en REWE Group doen ook mee.

Commercetools is in 2014 gekocht door REWE Group. Dat hielp met de doorontwikkeling en stoot de dochter langzaam af.

Het Duitse techbedrijf ontwikkelde een systeem dat fungeert als motor van e-commercewebsites en -apps. Commercetools levert enkel een op API’s gebaseerde achterkant, ‘headless’ in jargon. De voorkant, het design, moet apart worden gebouwd door een gespecialiseerd digitaal bureau.

Een belangrijke reden voor de kapitaalinjectie is de snel toegenomen vraag naar e-commercesystemen. Met de uitbraak van het coronavirus kregen retailers, fabrikanten en b2b-bedrijven door dat een digitaal verkoopkanaal niet leuk is voor erbij, maar van essentieel belang. Wereldwijd zijn budgetten vrijgemaakt voor investeringen in versnelde digitale transformatieprocessen.

Commercetools richt zich op bedrijven die, wanneer eenmaal op volle toeren, handelsomzetten van honderd miljoen euro draaien of meer.

Tot de concurrenten behoren onder meer partijen als Shopify Plus, Spryker, Sana en Bloomreach.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond