Monsterboard introduceert premium job ads voor sociale media

Recruitmentplatform Monsterboard introduceert deze week banenadvertenties waarmee werkgevers zowel actieve als passieve kandidaten kunnen bereiken. De zogeheten Premium job advertenties richten zich automatisch op gekwalificeerde kandidaten op Facebook, Instagram en Twitter op basis van hun interesses en aardigheden en worden ook doorgeplaatst op meer dan 100 websites die die zij regelmatig bezoeken.

Social recruitment werkt goed voor bedrijven, zegt het Amerikaanse bedrijf: 73 procent van de ondernemingen op Monsterboard heeft iemand aangenomen met inzet van sociale banenadvertenties.

Ook geeft 60 procent van de recruiters aan door middel van social recruitment beter gekwalificeerde kandidaten te bereiken. Kandidaten wachten niet langer tot ze gevonden worden. Ze nemen rechtstreeks contact op met merken en bedrijven waar hun interesse naar uitgaat.

Monsterboard zette de afgelopen twee jaar naar eigen grote stappen op het gebied van mobile en social recruitment. In 2017 startte het recruitment platform met social recruitment via Instagram naast de al bestaande mogelijkheden op Facebook en Twitter sinds 2016.

Vorige week maakte Monsterboard ook bekend dat het een nieuwe mobiele app heeft ontwikkeld waarmee kandidaten kunnen swipen (vegen) naar vacatures. Swipe links – niks voor jou, swipe rechts – direct solliciteren. Vacatures van werkgevers worden automatisch getoond op alle platformen van Monsterboard inclusief de app.

1 Reactie

Een prachtige mooie ontwikkeling op het gebied van social recruitment. Helemaal mee eens. De vraag die veel bedrijven zich moeten stellen…….zijn wij hier klaar voor? Is ons recruitmentapparaat hierop ingericht?
Ik vind het de moeite waard om hier mee te gaan experimenteren. Hoeveel extra reacties gaat dit nu opleveren op onze vacatures? Wat is de kwaliteit hiervan? Zijn het serieuze reacties? Zijn het moetjes?

Welkom in de nieuwe wereld.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug