Deel dit artikel
-

1,5 miljoen tv-kijkers voor Ziggo Go-app

De mobiele tv-app van Ziggo kreeg vorig jaar 300.000 nieuwe kijkers erbij, wat het totaal op 1,5 miljoen actieve kijkers bracht. Dat vertelt VodafoneZiggo in zijn voorlopige kwartaalcijfers.

De cijfers laten een beeld zien waarin het bedrijf verder amper groei realiseert (PDF). Naar eigen zeggen vooral vanwege de sterke concurrentie op de markt voor telecom en tv.

Dat is te zien aan het verlies van klanten bij twee producten: televisie en telefonie. Het aantal singleplayklanten nam af van 17 naar 15 procent. Die klanten stapten óf op óf namen een abonnementen op een ander product van VodafoneZiggo. Want het aantal double- en tripleplayklanten steeg een beetje.

VodafoneZiggo had 4,2 miljoen mobiele abonnees op 31 december en 3,9 miljoen klanten op het vaste kabelnetwerk.

Het verkooptotaal in het vierde kwartaal komt uit op 993 miljoen euro. Dat is twee procent minder dan een jaar eerder. De omzet uit kabelactiviteiten daalde een procent en de mobiele activiteiten tonen groei noch krimp. B2B-activiteiten namen met vijf procent af.

Een mobiele abonnee levert per maand 22 euro op (+5%), een kabelklant 46 euro (+1%).

LibertyGlobal, mede-eigenaar van het Nederlandse telecombedrijf, maakte gisteren ook bekend dat het zijn Zwitserse netwerk Sunrise van de hand doet. De Amerikanen zijn bezig met een totale verkoop van hun Europese kabelbelangen. Het is actief in tien, binnenkort negen, Europese landen. Daaronder: Virgin Media, Unitymedia, Telenet en UPC. Het is voor vijftig procent aandeelhouder in VodafoneZiggo.

Foto: theslowlane (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond