Deel dit artikel
-

1DayFly pleegt Duitse overname

1DayFly, de Nederlandse site met eendagsaanbiedingen, koopt het Duitse bedrijf Guut.de om zijn bereik op de buitenlandse markt uit te breiden.

Financiële details over de overname, die afgelopen vrijdag werd beklonken, zijn niet bekend gemaakt.

Directeur Roderick Voerman wilde al twee jaar een positie innemen op de Duitse markt. De lokale branchegenoot Guut.de sloot goed aan bij de eigen organisatie, maar tot een intensieve samenwerking of overname kwam het niet. Daarom startte hij begin 2011 onder eigen vlag met 1DayFly.de.

Kort voor de zomer leek een samenwerking met de Duitse tegenhanger definitief van de baan. Toen tekende Unimall een overnamecontract. De samenwerking bracht niet wat de partijen ervan verwachtten, maar details daarover zijn niet bekend. 1DayFly kreeg alsnog de gelegenheid de Duitse overname te plegen.

Voerman koopt de winstgevende site en het klantenbestand, maar neemt geen personeel over. De activiteiten worden samengevoegd met de eigen Duitse operaties.

Met de overname van Guut.de krijgt zijn bedrijf er dagelijks tussen de vijftien- en twintigduizend sitebezoekers bij.

De Duitse naam zal nog een jaar in bedrijf blijven, maar wordt geleidelijk uitgefaseerd en vervangen door 1DayFly.

De exploitant van dagaanbiedingen bestaat vijf jaar en is sinds eind 2010 winstgevend. “Ieder jaar verdubbelen we nog, zowel in bezoekersaantallen als financieel.” Het bedrijf bestaat uit een team van zeven man, van wie er zich twee op de Duitse markt richten.

Eind vorig jaar trad Netlog toe als aandeelhouder van 1DayFly. Die profielensite is in verscheidene Europese landen actief. Dat bedrijf kan helpen bij de expansie naar andere landen. Dat is een geleidelijk proces, aldus Voerman. Na de Duitse integratie richt hij zijn aandacht op het Franse taalgebied.

1DayFly is in hetzelfde segment actief als het Nederlandse iBood, waarvoor Media Markt interesse tot overname heeft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond