Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: ‘1st party op orde brengen kost tijd’

Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.

Van der Schaar is directeur bij e-mailspecialist Basedriver uit Utrecht. Hij is een van de sprekers op Emerce Digital Marketing, de videocollectie over digital marketing die Emerce op 17 juni publiceert.

In een interview met Ronald ter Voert zegt Van der Schaar: “Als je snel veel bereik wilt kopen, gebruik je 3rd party data”, maar dat is een eindige grondstof. “First party werf je minder snel, maar het levert wel duurzaam bereik. Het loont.”

Het is niet enkel de regelgeving die het complex maakt. Ook de technische kant werkt anders en, zo zal blijken, databases moet eerst door de wasstraat voordat ze goed bruikbaar zijn. “Maar ook de consument is kritischer geworden.”

“Bedrijven investeren toch in first party data, omdat je er op termijn het meeste resultaat uithaalt.”

Van der Schaar gaat gaandeweg zijn presentatie dieper in op de details van het opschonen, gebruiken en verrijken van klantdatabases.

*) De videocollectie Emerce Digital Marketing gaat live op donderdag 17 juni. Belangstellenden kunnen zich gratis aanmelden om een of meerdere van de 29 presentaties te bekijken. Er vinden ook persoonlijke rondetafelsessies plaats.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond