2 miljoen euro voor ‘Netflix voor bedrijfstrainingen’
De Nederlandse scale-up Studytube heeft 2 miljoen euro groeikapitaal opgehaald bij Vortex Capital Partners en zijn bestaande investeerder henQ.
Met de nieuwe investering kan het bedrijf zijn online leerplatform verder ontwikkelen. Organisaties maken met Studytube hun eigen selectie uit een aanbod van 25.000 micro-, online, blended en klassikale trainingen. Met behulp van de auteurstool kunnen zij dit aanbod uitbreiden met bedrijfsspecifieke trainingen.
Studytube werd zeven jaar terug opgericht in de studentenkamer van CEO Homam Karimi, toen hij samen met medeoprichter Gerhard Riphagen nog aan de Universiteit van Maastricht studeerde. De startup was in de eerste instantie opgezet als online studiecoach voor rechten- en economiestudenten, maar groeide al snel uit tot een ‘Netflix voor bedrijfstrainingen’.
Inmiddels heeft Studytube meer dan 40 medewerkers en ruim 200.000 gebruikers. Er zijn al meer dan honderd organisaties bij Studytube aangesloten, waaronder de Hogeschool Utrecht, Manpower Group, BMC, Crédit Agricole en Zorg en Zekerheid.
De 2 miljoen aan groeikapitaal is afkomstig van het Amsterdamse Vortex Capital Partners en investeringsmaatschappij henQ. henQ investeerde in 2013 ook al in de Studytube.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond