Deel dit artikel
-

200 miljoen actieve gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft nu 200 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. De mijlpaal van de eerste 100 miljoen werd twee jaar geleden bereikt en die van 150 miljoen een jaar later. Gemiddeld bedraagt de groei daarmee 50 miljoen per jaar.

Dat is weliswaar bescheiden vergeleken met Instagram en Facebook, maar het bedrijf is er zelf trots op. “We zijn pinners erg dankbaar”, vertelde Pinterest-president Tim Kendall gisteren op Dmexco in Keulen.

De grootste groei wordt gerealiseerd buiten de VS. Daarom wil Pinterest meer regionale versies maken van Pinterest, vertelde Kendall. Veertig procent van de gebruikers bestaat inmiddels uit mannen.

Volgens Kendall is het succes bereikt dankzij vergaande focus. “Je moet regelmatig nee zeggen, ik moet mijn medewerkers vaak teleurstellen, maar van de drie dingen die we erg graag zouden willen doen, doen we er bewust maar één.”

“Pinterest heeft inmiddels een duidelijke functie binnen marketing en dat wordt ook steeds meer herkend,” vervolgde Kendall. “Marketeers gebruiken zoekmachines en sociale media om merken onder de aandacht te brengen, maar als je nieuwe producten wilt introduceren, moet je op Pinterest zijn. Onze gebruikers willen nieuwe dingen ontdekken. Ze tikken bij ons zelden merknamen in.”

Analisten houden er rekening mee dat Pinterest dit jaar 500 miljoen dollar aan advertentieomzet kan genereren. Volgens Kendall is Pinterest een natuurlijke omgeving voor adverteerders. “We hebben lat de laatste tijd flink hoger gelegd, minder relevante advertenties zul je niet meer snel zien.”

Financiële diensten groeien snel op Pinterest, naast de voor de hand liggende sectoren als retail. Ook dat verbaast Kendall niet. “Als je gaat trouwen moet er van alles geregeld worden. Steeds vaker wordt Pinterest voor inspiratie gebruikt.”

Scott Coleman, hoofdinternationale zaken, spreekt op Emerce eDay op 5 oktober.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond