2,1 miljoen Nederlanders hebben product abonnement

15 procent van de Nederlanders heeft een abonnement op
een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3500 Nederlanders.
Abonnementen in de voeding (24 procent) en persoonlijke verzorging (24%) zijn het meest in trek. Deze categorieën vormen samen bijna de helft van het totale aantal product abonnementen. Hieronder vallen bijvoorbeeld de maaltijdboxen van HelloFresh en het abonnement op scheermesjes van Boldking.
Kleding (9%), dranken (7%) en bloemen (7%) vormen de
middengroep. In deze categorieën vinden we merken als ON THAT ASS, Wijnvoordeel en Bloomon terug.
In totaal sloot men 63 procent van deze abonnementen in het afgelopen jaar af, twee vijfde (41%) zelfs pas in de laatste zes maanden. Van alle huidige abonnementen op maaltijdboxen startte driekwart in het afgelopen jaar. Maar ook abonnementen op ondergoed (55%) en bloemen (51%) sloot men vaak in de laatste 12 maanden af.
Foto Pixabay
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond