Deel dit artikel
-

22 procent groei in online verkoop in België

8,5 miljoen Belgen winkelden online in 2022. In totaal werden 170 miljoen online aankopen geregistreerd, goed voor een waarde van 14,7 miljard euro. Dat meldt sectorverenigimg BeCommerce.

In 2022 waren er 34 procent meer online aankopen dan in 2020 en ook de totale waarde ervan steeg met 43 procent: 14,7 miljard euro tegenover 10,3 miljard euro in 2020.

In vergelijking met vijf jaar geleden is het aantal online aankopen zelfs met 75 procent gestegen. Ook het gemiddelde bedrag dat de Belgen uitgeven zit in de lift. Zo bedroeg het gemiddelde bedrag in het laatste kwartaal van 2022 537 euro. Dat is 14 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In het productsegment is de top drie van bestedingen dezelfde als in 2021: kleding (22%), voeding en aanverwante goederen (15%) en schoenen en accessoires (11%). Computerproducten en -accessoires, huishoudelijke apparaten en speelgoed zagen een daling.

De drie belangrijkste categorieën in het dienstensegment zijn goed voor 80 procent van de totale uitgaven aan diensten. De categorie pakketreizen leidt met 41 procent, gevolgd door vliegtickets en accommodatie met 27 procent en toegangsbewijzen voor recreatie- en evenementenactiviteiten met 13 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond