25 miljoen bedrijven op Instagram

Niet minder dan 25 miljoen bedrijven zijn vertegenwoordigd op Instagram, een indrukwekkend aantal, aangezien de teller in juli nog op 15 miljoen stond. Het geeft aan dat veel bedrijven Instagram zien als een belangrijk communicatiemedium.

Even opvallend is dat de helft van de bedrijven niet verwijst naar externe website, en dus alle informatie in Instagram zelf weergeeft. Tachtig procent van de circa 500 miljoen dagelijkse gebruikers volgt een of meerdere bedrijven. Toch weten ook veel gebruikers bedrijven te vinden die ze niet volgen.

Een zakelijk profiel in Instagram biedt wat meer mogelijkheden dan een individueel profiel. De Facebook-dochter verschaft sinds 2016 ook diverse tools voor bedrijven. Zo kunnen gebruikers contact leggen via telefoon of e-mail en kunnen ze adresgegevens verwerken. Bij de start konden alleen bedrijven met een Facebook pagina zich aanmelden. Verder kunnen berichten omgezet worden in advertenties, waarbij Instagram suggesties kan doen voor de doelgroep en het budget.

Naast 25 miljoen bedrijven heeft Instagram zo’n 2 miljoen adverteerders.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug