Deel dit artikel
-

2,5 miljoen euro voor A.I. specialist Dashmote

Het Nederlandse technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Aan de investeringsronde deden investeerders mee van onder meer SP Investment Associates (SPIA), Three Curve Capital (TCC) en Gaomei Yunjing Investments.

Dashmote combineert kunstmatige intelligentie met data. Zo worden analyses losgelaten op miljarden beelden die wereldwijd op het internet worden geplaatst,

Grote bedrijven uit sectoren als consumentenelektronica, voedingsmiddelen, mode en cosmetica gebruiken Dashmote om hun marketingcampagnes aan te scherpen en hun verkoopkansen te vergroten. Data-analyses worden gebruikt om trends in de markt te ontdekken, een effectieve segmentatie van het aanbod te bewerkstelligen en sentiment van het publiek te meten.

Met zijn SaaS-oplossing bedient Dashmote onder meer Heineken, Coca Cola, Unilever en L’Oreal.

Voor Gaomei, een Chinese VC, is het de eerste investering de eerste buiten de eigen landsgrenzen. Zowel SPIA als TCC hebben uitgebreide netwerken in de Verenigde Staten, Europa en Azië. ‘Hun decennialange ervaring is doorslaggevend in het opschalen van snelgroeiende bedrijven met wereldwijde ambities, zoals Dashmote,’ zo laat het bedrijf weten.

Dashmote is in 2014 opgericht in Amsterdam door Dennis Tan (CEO), Matthäus Schreder (CPO) en Stefan Tan (CFO). Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en is verder gevestigd in New York, Wenen en Shanghai.

De top van Dashmote in op dit moment in Boston in de Verenigde Staten op een missie onder leiding van minister-president Rutte en minister Bruins.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond