Deel dit artikel
-

3 miljoen betalende Nederlandse gebruikers voor Spotify

Spotify heeft in ons land bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33 procent ten opzichte van 2017, zo blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. De omzet van Spotify in Nederland zou daarmee zijn gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar.

Spotify (39 procent) en YouTube (39 procent) zijn veruit de populairste muziekdiensten in ons land. Liefst 5,2 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder gebruiken deze diensten voor het afspelen van muziek. Op ruime afstand volgen iTunes (7 procent), Soundcloud (4%) en Google Play Music (3%).

Spotify is het meest onmisbaar voor de Nederlandse consument. De dienst wordt het vaakst genoemd als eerste keuze. Daarna volgen YouTube (24 procent) en iTunes (2 procent).

Niet alleen qua omzet en voorkeur, maar ook qua totale luistertijd blijkt Spotify in Nederland de koning van de muziekdiensten. Maar liefst 56 procent van alle tijd die in Nederland wordt besteed aan muziekdiensten gaat naar Spotify. YouTube is qua tijd de duidelijke nummer twee met een aandeel van 27 procent. Voor de andere muziekdiensten samen resteert een tijdsaandeel van slechts 17 procent.

Foto Spotify

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond