Deel dit artikel
-

31 miljoen groeigeld voor Utrechts Trengo

De Nederlandse scale-up Trengo haalt 31 miljoen euro venture capital op bij Insight Partners en Peak. De leverancier van het gelijknamig omnichannel communicatieplatform investeert in groeiversnelling.

Afgelopen jaar groeide de onderneming al van twaalf naar zeventig werknemers en directeur Patrick Meutzner (foto, links) verwacht dat dat in de komende achttien maanden doorgaat tot tweehonderd man. “We zoeken momenteel een kantoorlocatie bij Utrecht CS. Hopelijk kunnen we daar even blijven, want we zijn al vijf keer verhuisd vanwege de snelle groei.”

Eigenlijk was Meutzner niet op zoek naar extern kapitaal. Sinds de oprichting in 2017 financiert het bedrijf de groei zelf en doet dat ook winstgevend. “We werden wel vaker door investeerders benaderd en zijn het gesprek aangegaan.” Zo ging het bij de seedronde met Peak Capital en ook bij de Series A-ronde waar het New Yorkse Insight bij instapt.

De partijen maken niet bekend tegen welke waardering de investering plaatsvindt. De CEO meldt wel dat de drie oprichters de meerderheid van de aandelen houden.

“Venture capital zorgt ervoor dat je harder kunt groeien en kunt investeren op de toekomst. Dat houdt in: eerder mensen aannemen op de groei. Als je het geld nu niet ophaalt dan doe je dat in andere ronden wel weer. Waarom dan nu een grote ronde? Het geeft ons een solide basis en geeft ons de kans in te zetten op internationale groei zonder dat je je moet beperken.”

Trengo is een communicatieplatform dat interne en externe communicatie samenvoegt. Het wordt veel, maar zeker niet uitsluitend, gebruikt door e-commercebedrijven voor klantcontact. In de chat, of per telefoon of videocall, kunnen collega’s van een bedrijf onder water met elkaar overleggen en tegelijk het contact met de klant in stand houden. Het bedrijf bedient tweeduizend MKB-klanten uit zestig landen.

“We zoeken mensen die al eerder een SaaS-product internationaal hebben opgeschaald en technische mensen. Trengo voert een productgedreven groeistrategie, dus veertig à vijftig procent van de mensen zijn productgericht.”

Meutzner wil binnen afzienbare tijd kantoren openen in het buitenland. Er wordt gedacht aan Duitsland, Italië en Spanje. Van daaruit richt men zich op de daar wat grotere bedrijven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond