Deel dit artikel
-

Picnic en Rabobank lanceren digitale betaalpas

Online supermarkt Picnic en Rabobank zijn een samenwerking gestart, waarbij klanten de Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel en veilig online boodschappen te doen.

De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, MasterCard en betaalverwerker Adyen ontwikkeld en wordt de komende weken getest onder enkele honderden klanten van de websuper. Daarna volgt de landelijke uitrol.

Door de Maestro-betaalpas op te slaan in hun Picnic-account, kunnen klanten hun online boodschappen met slechts één klik afrekenen. Sneller dan met andere online betaalmethodes zoals iDEAL, die meerdere stappen met een bank-app of paslezer vereisen. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend met eventueel statiegeld.

Volgens GfK heeft Picnic Jumbo inmiddels ingehaald op het gebied van online boodschappen. Albert Heijn, Picnic en Jumbo hebben samen 85 procent van die markt in handen. Gfk noemt wat betreft Picnic geen exacte cijfers.

Afgelopen maand was online goed voor 6,3 procent van de totale boodschappenmarkt, het hoogste aandeel dat GfKe tot nu toe heeft gemeten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond